Air Canada – Större maskin på ARN?
Hej,
Air Canada verkar ha bytt ut den lilla B788 till en A333 på YYZ-ARN (AC902/903), vilket ger 30 stolar mer per avgång och riktning om jag räknar rätt.
Kan det anses vara en framgångsrik rutt när man gör ett byte som detta eller är det andra faktorer (frakt?) som brukar ligga bakom när en annan maskin sätts in på en långlinje över Atlanten?
Så långt fram jag kan se går det A333 på ARN och B788 (ibland B789) på CPH (AC828/829) från YYZ.
svar
@Premium
Inte så konstigt. Skandinaviens största ekonomi finns i Stockholm, oavsett vad folk säger här. Däremot har Kastrup större upptagningsområde än Arlanda.
Konstigt om anledningen är att fler businessplatser behövs. Preben skrev ju i en annan tråd att alla premium/business-resenärer i Skandinavien reser via CPH?
…vilka dagar AC trafikerar ARN?
Linjen var från början tänkt att fortsättas med B789, någonstans i Januari bytte man till A333 som har fler stolar i business.
Air Canada har nog haft framgång med den linjen.
Jag flög med Air Canada, Arlanda – Toronto och Boeing 787 förra året, de hade bra priser och Canada är en bra väg till USA eftersom det är preclearance via Canada och då slipper man långa köer genom border control i USA. Om det har förändrats nu vet jag inte?