BRA skjuter på leveransen av Airbus A220
Publicerad den 4 september 2018
Kommentarer
Nu blir det AVRO igen på Umeå i peak!
Borde inte P.G.B och Braganza säkra valuta vid så stora affärer?!
Det är många av oss “pendlare” som har slutat flyga med BRA pågrund av att det tar 1,25 timmar att ta sig ned till Bromma nu med ATR. Innan dom skaffa ATR i Umeå så tog det 50min med en Saab2000 eller en AVRO.
Så den där flygskatten som alla säger är anledning till att dom drar ner är inte alls en stor anledning.
Vi som pendlar vill ju inte döda tiden i ett flygplan när det finns andra bolag som flyger betydligt snabbare.
Det är lix våran arbetsgivare som betalar biljetterna.
den beställningen är bara att lämna över till något annat flygbolag …tyvärr så kommer BRA inte växa mer …dem skulle gått på embraer istället…det är mer utvecklad regional jet maskin
Flygbranschen har gått bakåt utvecklingsmässigt. Att flyga turboprop är inte tidsenligt, framförallt inte ur ett passagerarperspektiv. Upplever att BRA måste ta tag i detta och satsa sig till en bättre position på marknaden. Jag är rädd att detta är något som kommer marginalisera dem ytterligare. Vem väljer BRA och deras gamla flygplan och en nedgången Stockholmsflygplats när konkurenterna har nya flygplan och Arlanda? Not me.
Känns ju som det är helt öppet vilket plan det kan bli.
Om A319 är ett alternativ borde ju B737 var det med.
Alla dessa borde det då kunna stå BRA på i framtiden.
A319 eller A319Neo
B737-700 eller B737 Max 7
A220-300
E195-E2
Vilken tror ni mest på och varför?
Moment 22 flygskatten gör det svårate att köpa in miljövänligare plan. Heja Sverige vad vi är bra.
Istället blir det mer ekonomidkt att flyga med äldre och smutsigare plan.
Jag förmodar att BRA har det tufft utan att gå in mera i detalj. Man funderar på om sammanslagningen var en så bra affär?
Precis min tanke.
Chartern är ju en marginalprodukt som kräver onödigt stora flygplan till höga kapitalkostnader, mycket personal och drar resurser hos andra avdelningar.
Utveckla inrikes med ATR och avveckla jet-delen så kommer säkert boksluten börja visa svarta siffror igen.
Men BRA flyger ju charter på sydeuropa ska man släppa detta ben?
Känns tråkigt att sveriges regionalflyg funkar så kasst pga politiken. A220 hade verkligen ökat deras image och förhoppningsvis vänt hela bolaget från mediokert resultst.
Skulle inte BRA få ett kanonpris på A319NEO? Eller varför inte ett gäng beg A319ceo för just Bromma-Landvetter-Sturup?
Gör Bromma flygplats till stor Sthlm centrum för enbart det allmän/samhällsnyttiga flyget, 112 verksamhet. Passagerarflyget hänvisas istället till Arlanda & Skavsta.
Nog smartare att köpa A220-300 och ha så många stolar i dem som praktiskt möjligt för att de även sak kunna jobba som chartermaskin med sin långa räckvidd. Tar de 6 maskiner kan de ha 2 på GOT, 2 på BMA och 2 på MMX för att hinna med ett antal morgonavgångar och sedan 2-3 fulla kvällsturer för att sedan flyga charter på kvällar ned i Europa och rotera in en kärra för GOT-NYC/BOS/London City
Antar att utgången av valet på söndag är avgörande?
Hur kan man välja att åka till Arlanda om man kan välja Bromma? Obegripligt, eller är det bara att man inte testat.
BRA kommer aldrig att ta leverans. Öka på med ATR kärror på de destinationer ni flyger på. Jet behövs inte för det. Bättre ekonomi i det och det är väl det som räknas ?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten