Kullaflyg i toppen av Sverigeflyg
Publicerad den 18 januari 2012Kullaflyg startade 2003 med linjen Ängelholm till Bromma som bas för hela verksamheten. Bolaget ingår i Sverigeflyg och när siffrorna för 2011 räknas samman visar det att drömgränsen 200 000 passagerare passerades och det sammanlagda antalet resenärer stannade på 207 000. I procent blir det en nioprocentig ökning, större än huvudkonkurrenten SAS som ökade med sex procent under förra året. Också omsättningen har ökat och pekar på att Kullaflyg nu är det flygbolag inom gruppen som omsätter mest.
Stockholm är den huvudsakliga destinationen men det finns även linje till Mora under vinterhalvåret och Visby på somrarna. Liksom de övriga flygbolagen inom Sverigeflyg sker även satsningar på charter till Europeiska destinationer. Under 2012 är weekendcharter till Prag inplanerad. Den flygs när ledig kapacitet uppstår, troligtvis med en av ATR 72 från Golden Air.
Kommentarer
Grattis “Flygbolaget” Kullaflyg! Svårt att tänka mig att det kommer bli någon from av JET i AGH då Kulla har kört med stilen att de ska vara så miljövänligt alternativ som möjligt, skulle det komma på tal så blir det definitivt en livlig diskussion.
Ryktet säger att det kommer bli en rotation och ändring av flottan till större maskiner på samtliga linjer och jets på de mest lämpad när Malmös börjar styra
Ingen muppar sig utom du själv! Kallar du Ving eller Apollo för flygbolag? Då är du ensam, de flesta kallar det RESEBYRÅ. En korrekt benämning även på Sverigeflyg. Det är speciellt viktigt i händelse av en olycka. Sverigeflyg har inget ansvar vid en olycka, det är flygbolagets ansvar. Det kan ju vara ett utländskt bolag, som på Torsby, Hagfors mm. Vet ni om ni är skyddade i händelse av olycka?
Kul att det går bra, då är det dags å sätta in Jetkärror.
200000 årspassagerare och JET då är slaget vunnet
Mot SK..
Good luck!!
Kallas väl flygarrangör eller nåt liknande? Om nu arrangören går så bra och gör en skaplig vinst som ägarna plockar ut, så kanske det är dags att betala flygbolaget Golden Air, som flyger merparten av linjerna, lite mer så även de går med vinst och de anställda på Golden kan få en liten löneförhöjning också? Golden har ju haft problem med lönsamheten de sista åren eftersom arrangören betalar så uruselt!!
Sluta muppa er, för alla utom den mest nedgeekade falangen så är Kullaflyg med syskonbolag flygbolag i Svenssons ögon.
Man kan kalla det för ett virtuellt flygbolag. Sluta gnäll !
Är det verkligen ett flygbolag? Kanske är den biljettbyrå inom Sverigflygkoncernen som har bäst resultat..?
När skall flygtorget lära sig att Sverigeflygs
” flygbolag” inte är flygbolag utan resebyråer.
Kullaflygs resebyrån har gått bäst i Sverigeflygsgruppen!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten