Premiär för marknadssamarbete mellan SAS och Volvo

Publicerad den 27 november 2005
Kommentarer
I samband med Volvo Ocean race 2005-2006 har SAS och Volvo startat ett samarbete som är det första i sitt slag mellan de två bolagen.

Det är en överenskommelse om samarbete när det gäller marknadsföring, baserad på en gemensam värdegrund. Det innebär att SAS får använda Volvo Ocean Race som marknadsföringstema under tävlingen och använder i gengäld sina egna marknadsföringskanaler för att sälja in Volvo Ocean Race till sina kunder. På så sätt stödjer SAS aktivt marknadsföringen av tävlingen.
 
SAS och Volvo är två skandinaviska bolag som har mycket gemensamt, till exempel säkerhet, kvalitet och nytänkande. Båda bolagen är kända globalt, har världen som marknad och har kunder med en aktiv livsstil.
Volvo Ocean Race ger SAS fantastiska möjligheter att erbjuda kunderna unika rese lösningar för att besöka tävlingen och följa denna extrema havskappsegling via trådlöst Internet ombord.
 
Volvo Ocean race står för nytänkande och avancerad teknik. SAS användning av spetsteknologi sträcker sig mer än ett halvt århundrade tillbaka. Från att vara pionjärer när det gäller navigation över Nordpolen på 1950-talet, till den aktuella introduktionen av trådlöst Internet med bredbandshastighet ombord med namnet SAS Net Access.
 
I samband med Volvo Ocean Race kommer SAS också att marknadsföra en ny generation Business stolar som installeras successivt under 2006 i alla SAS interkontinentala flygplan. Det är en stol som ger avskildhet, mycket hög komfort och gott om arbetsutrymme. Den kan fällas till en "lazy" position och ger då passageraren möjlighet att sova bekvämt och
ombonat.    
 
Samtidigt kommer passagerarna att kunna följa tävlingen via underhållningssystemet ombord på sina individuella 10,4" videoskärmar.
Som ett visuellt tecken på samarbetet mellan SAS och Volvo kommer SAS Airbus A340/A330 att ha Volvo Ocean Race logotypen på flygplanskroppen.
 
För mer information kontakta
Kerstin Edenby-Stross, Director Information & Communication
Tel: +46(0)8 797 12 36, E-post: kerstin.edenby-stross@sas.se
 
Lars Lindgren, CEO Scandinavian Airlines International
Tel: +46(0)8 797 54 88, E-post: lars.lindgren@sas.se 
 
 

 
Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten