Volvo Aeros kundtidning nominerad
Publicerad den 24 augusti 2007Pressinformation
Volvo Aeros kundtidning, Aero-Magazinet, har nominerats till Svenska Publishing-Priset i klassen kundtidningar - Business to Business.
Det är Volvo Aeros senaste kundtidning, som kom ut i början av sommaren, som vunnit juryns gillande. I mycket hård konkurrens bland många andra tidningar har den som en av fem tidningar valts ut i sin klass.
Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom copywriters, forskare, grafiska formgivare, producenter, journalister och redaktörer.
"Svenska Publishing-Priset är så mycket mer än bara en skönhetstävling. Svenska Publishing-Priset går mer på djupet för att på så sätt premiera de tävlingsbidrag som -- vid sidan av en god design och en välgjord typografi -- lockar till läsning tack vare ett tydligt och synligt budskap, ett informativt innehåll, en god målgruppsanpassning och en tydlig identitet. Detta för att sporra och lyfta fram alla dem som jobbar med information och kommunikation inom områden som inte i första hand rubriceras som reklam", skriver arrangörerna på sin hemsida.
"Nomineringen av vår kundtidning är mycket hedrande för Volvo Aero. Den visar att vi lyckats med ambitionen att göra en seriös och samtidigt tilltalande tidning om flygbranschen i allmänhet och om Volvo Aero i synnerhet", kommenterar Volvo Aeros informationschef Fredrik Fryklund, som är chefredaktör för Aero-Magazinet."
Aero-Magazinet produceras av TidningsKompaniet i Göteborg.
Sedan 1990 delar Populär Kommunikation ut Svenska Publishing-Priset i ett antal kategorier inom tryckt kommunikation, såväl tidningar, tidskrifter, böcker som andra trycksaker.
Förra hösten hade Volvo Aero sin förra framgång på det här området, då företagets Miljöspecial utsågs till bästa tidning i sin klass.
2007 års nominerade tävlingsbidrag kommer också att ställas ut i tävlingens egen monter på Bok & Biblioteksmässan på Svenska Mässan i Göteborg 27-30 september.
De andra kundtidningarna i kategorin Business to Business som valts ut är CV (Poolia AB), En bättre värld (Vasakronan), Future (Semcon), Mjölkspegeln (Svensk Mjölk).
24 augusti 2007
För mer information, kontakta informationschef Fredrik Fryklund, på 0703 1923 96.
Bild på omslaget till den nominerade kundtidningen. (Bild med högre upplösning går att beställa från Jukka Lamminluoto, Volvo Aero på (0520) 92301
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten