Stjäl Ärna Arlandas 3:e bana?
Man behöver inte vara mycket för konspirationsteorier i dagarna för att se hur inkonsekvent hanteringen av Ärna kontra Arlandas 3:e bana är.
På Arlanda riskerar man att i praktiken råka ut för ett förbud mot att få använda 3:e banan med motiveringen att inflygningarna är störande. För en utomstående kommer osökt frågan om varför inte en miljöprövning gjorts före starten av bygget? eller rör det sig om ett gigantiskt svartbygge mitt på Sveriges största arbetsplats?
Om man nu har problem med miljöprövningar på ARN b3 så dyker också frågan upp om varför Ärna nyligen fått tillstånd för trafik av regeringen stick i stäv mot vad de närboende vill och önskar.
Som sagt är det en konspiration för att stjäla Arlandas 3:e bana och flytta trafiken till Uppsala?
svar
Enligt uppgift är den nya VD för Lfv bosatt i Upplands Väsby. Tillhör han också skaran som ondgör sig över att det finns en internationell flygplats i området
…och samtidigt allt mygel med Bromma. Något luktar unket angående Stockholmsflygplatser…
Vad säger Åsa om alla järnvägsolyckor som orsakas av ignorerade felrapporter?
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/jarnvag/article3788843.ece
Då blir det så dyrt att lyfta från svenska flygplatser att det kommer att räcka med 2 banor på ARN. Åsa Romson är en större fara för den svenska flygbranschen än Ryan, Norwegian o Direktflyg tillsammans.
Samma muppar som propagerar för att det nu behövs en fjärde bana.
Ärna lär bli charter och lågprisflyg typ RYR.
Muppar i gröna hattar knackar dörr i Väsby. Försöker få så många som möjligt att skriva på protestlista mot Bana 3 (och buller). Det roliga är att Mupparna inte bor här……….