Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Continued problems with SAS old airbuses

Tråden startades av Harry

Unfortunately SAS longhaul aircraft haved increasingly problems due to age, and technical poblems. 4 longhaul flights have been cancelled so far this year.

Publicerad den 2014-09-24 09:10
Skriv ett svar
Antal svar: 23

svar

Julle
2014-10-11 03:49

-787 planen på DY lever sitt eget liv=går sällan i tid.
Kjos betalar ut 0 kr i ersättning vid förseningar.
-SAS “Gamla” plan drar lite mer soppa men går oftast på time.
Och om ngt plan är sent BETALAR SK ut full ersättning.

Summa:
Norska DY anställda som svämmar över FT med en dåres försvars tal!
LÄGG ner!!! Ni bara skämmer ut er. Dvs lika mkt som era 787 plan…..

Tony
2014-10-11 02:47

The A340, has been discontinued in production. It’s too old fashioned, and consumes far too much fuel compared to modern aircraft like Boeing 787 and 777

Blocka norska inlägg!
2014-09-27 22:17

Lasse,

48 % av Norwegian long-haul flygningar har varit sena eller inställda under 2014.

Det är uppenbart att nya plan inte funkar för Norrbaggen.

Urban
2014-09-27 21:55

SAS A330:

4 st mellan 10 – 13 år gamla

SAS A340:

8 st mellan 12 – 17 år gamla

http://www.airfleets.net/flottecie/SAS.htm

@Lasse, and all your nicks
2014-09-27 21:28

Dispatch reliability of the SAS A3X3 fleet has ben 97% in 2014 YTD.

So you are a liar!

I believe 48% of all Norwegian long-haul flights have been delade in 2014. You do the math. . . . . .

Anders 3
2014-09-27 21:01

Norwegian longhaul fleet 1 year.

youri
2014-09-27 11:47

Sas fleet = 10 years
Lufthansa = 12 years
British airways = 13 years

pierre holmgren
2014-09-26 18:55

@svar Jimjam , er vi nu begyndt at gå til yderligheder ? Lethal ? så du mener et Sas fly vil styrte ned……..pga deres engagerede medarbejdere der ikke kan lide Norwegian , interresant teori virkelig , mere interresant hvordan du kan få dig selv til at skrive sådan.

Lilly
2014-09-26 14:58

Är de säkra??

@Tim, Lasse; Jersey
2014-09-26 08:13

why the recentment against SAS?

Did they deny you UAM tickets or something?

Jon
2014-09-26 01:34

I think SAS will have massive problems with these old aircraft before they can replace them with modern planes….The delays and cancellations will just continue to increase…

pierre holmgren
2014-09-25 14:35

@svar Timmy , OG ??? men godt set af en begynder.

Timmy
2014-09-25 14:28

@pierre…just for the record, when a flight is cancelled, the aircraft stays on the ground, it’s not “kept up in the air….”

pierre holmgren
2014-09-25 14:24

@svar Timmy , bare forhold dig til mit forrige indläg , så er der ikke mere at sige andet end Verdensklasse til den måde Sas holder sine fly i luften og i särdeleshed longhaul flyene.

Timmy
2014-09-25 14:21

who’s the desperate one?: fejk Sven Erik

Sven Erik
2014-09-25 08:33

Det här är ett pinsamt dåligt inlägg som fejk-Harry dvs Lasse skrivit för att det gör ont nu med Norwegians imageras i Norge. Så här är det:

Norwegian har köpt en billig skitvariant av Boeings Gold Care underhållsprogram. Då finns varken tillräckligt med tekniker eller reservdelar.

De har inga norska eller svensk besättningspersonal på standby i Oslo eller Stockholm, de har thailändsk billigcrew för 3.000kr/månaden. De blir det 12 timmars crew rest i Oslo och Stockholm.

Ingen ombokning till andra flygbolag vid problem, ja är det konstigt att passagerare blir flera dygn försenade?

Detta handlar inte om att Dreamlinern är en dålig flygmaskin. Den fungerar i andra flygbolag. Norwegian hånar passagerarna genom att skylla på Boeing och strunta i att betala kompensation.

pierre holmgren
2014-09-25 05:07

@svar John (jonny) Sas er faktisk det selskab i verden der har den bedste udnyttelse af deres Airbus 330/40 , altså tid i luften og med det facit i hånd , er det endnu mere imponerende at de går de som Schweizerklokker , forstå det så om du kan….
Stor cadeau til Sas maintenance.

Sv Johan
2014-09-25 00:09

Ett annat bolag med nya B787 Dreamliner har fler inställda flighter än alla andra bolag. De har dessutom varit försenade varannan flight.

Bättre använda välbeprövade flygplan som Airbus.

John
2014-09-24 23:31

SAS aging longhaul fleet causes more and more technical problem. Not a single aircraft is younger than 11years!

Linka
2014-09-24 10:21

Ett annat bolag med nya B787 Dreamliner har fler inställda flighter än alla andra bolag. De har dessutom varit försenade varannan flight.

Bättre använda välbeprövade flygplan som Airbus.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500