Continued problems with SAS old airbuses
Unfortunately SAS longhaul aircraft haved increasingly problems due to age, and technical poblems. 4 longhaul flights have been cancelled so far this year.
svar
-787 planen på DY lever sitt eget liv=går sällan i tid.
Kjos betalar ut 0 kr i ersättning vid förseningar.
-SAS “Gamla” plan drar lite mer soppa men går oftast på time.
Och om ngt plan är sent BETALAR SK ut full ersättning.
Summa:
Norska DY anställda som svämmar över FT med en dåres försvars tal!
LÄGG ner!!! Ni bara skämmer ut er. Dvs lika mkt som era 787 plan…..
The A340, has been discontinued in production. It’s too old fashioned, and consumes far too much fuel compared to modern aircraft like Boeing 787 and 777
Lasse,
48 % av Norwegian long-haul flygningar har varit sena eller inställda under 2014.
Det är uppenbart att nya plan inte funkar för Norrbaggen.
SAS A330:
4 st mellan 10 – 13 år gamla
SAS A340:
8 st mellan 12 – 17 år gamla
Dispatch reliability of the SAS A3X3 fleet has ben 97% in 2014 YTD.
So you are a liar!
I believe 48% of all Norwegian long-haul flights have been delade in 2014. You do the math. . . . . .
Norwegian longhaul fleet 1 year.
Sas fleet = 10 years
Lufthansa = 12 years
British airways = 13 years
@svar Jimjam , er vi nu begyndt at gå til yderligheder ? Lethal ? så du mener et Sas fly vil styrte ned……..pga deres engagerede medarbejdere der ikke kan lide Norwegian , interresant teori virkelig , mere interresant hvordan du kan få dig selv til at skrive sådan.
Är de säkra??
why the recentment against SAS?
Did they deny you UAM tickets or something?
I think SAS will have massive problems with these old aircraft before they can replace them with modern planes….The delays and cancellations will just continue to increase…
@svar Timmy , OG ??? men godt set af en begynder.
@pierre…just for the record, when a flight is cancelled, the aircraft stays on the ground, it’s not “kept up in the air….”
@svar Timmy , bare forhold dig til mit forrige indläg , så er der ikke mere at sige andet end Verdensklasse til den måde Sas holder sine fly i luften og i särdeleshed longhaul flyene.
who’s the desperate one?: fejk Sven Erik
Det här är ett pinsamt dåligt inlägg som fejk-Harry dvs Lasse skrivit för att det gör ont nu med Norwegians imageras i Norge. Så här är det:
Norwegian har köpt en billig skitvariant av Boeings Gold Care underhållsprogram. Då finns varken tillräckligt med tekniker eller reservdelar.
De har inga norska eller svensk besättningspersonal på standby i Oslo eller Stockholm, de har thailändsk billigcrew för 3.000kr/månaden. De blir det 12 timmars crew rest i Oslo och Stockholm.
Ingen ombokning till andra flygbolag vid problem, ja är det konstigt att passagerare blir flera dygn försenade?
Detta handlar inte om att Dreamlinern är en dålig flygmaskin. Den fungerar i andra flygbolag. Norwegian hånar passagerarna genom att skylla på Boeing och strunta i att betala kompensation.
@svar John (jonny) Sas er faktisk det selskab i verden der har den bedste udnyttelse af deres Airbus 330/40 , altså tid i luften og med det facit i hånd , er det endnu mere imponerende at de går de som Schweizerklokker , forstå det så om du kan….
Stor cadeau til Sas maintenance.
Ett annat bolag med nya B787 Dreamliner har fler inställda flighter än alla andra bolag. De har dessutom varit försenade varannan flight.
Bättre använda välbeprövade flygplan som Airbus.
SAS aging longhaul fleet causes more and more technical problem. Not a single aircraft is younger than 11years!
Ett annat bolag med nya B787 Dreamliner har fler inställda flighter än alla andra bolag. De har dessutom varit försenade varannan flight.
Bättre använda välbeprövade flygplan som Airbus.