Försenat bagage
Hej!
Vad är er erfarenhet av försenat bagage från SAS och andra bolag?
I går kom mitt bagage inte med från Köpenhamn, inget konstigt med det då mitt anslutande flyg var sent, och jag själv precis han till gaten innan den stängde.
Det jag tycker är märkligt är att SAS inte kan informera mig (som guldkortsinnehavare) att bagaget inte kom med, istället fick jag vänta vid bandet till alla väskor hade anlänt, för att sedan gå till bagageservice disken. SAS måste ha vetat att mina väskor inte var med flighten (då bagageservice visste att de skulle komma med nästa plan). Jag tycker därför att SAS av servicehänseende borde kunna skicka mig ett SMS, så jag skulle få veta direkt när jag landade att mina väskor inte var med planet, det hade sparat mig ca 30 minuter.
Något annat flygbolag som meddelar försenat bagage direkt (via SMS, eller av personalen ombord)?
svar
Tyvärr arbetar väldigt få bolag proaktivt. Vad sägs om att mötas av en skylt (eller ett sms när du landar) att ditt anslutningsflyg redan avgått men att du ombokats, vart ditt baggage befinner sig och att du fått inkvartering, transfer och mat samt några drinkar på X hotell? Helt utan att du behöver söka upp någon servicedisk. Tyvärr funkar det sällan så….
Ja vi på SAS gör netop fordi der ikke er nogen grund til at du står og spilder tiden ved at vente på en kuffert som ikke kommer , märkeligt at du ikke fik beked så hvis du er EBG som du siger har du også et nummer du kan ringe og brokke dig til med god grund.