
SAS och CFM fortsätter samarbetet med motorer på A320
Publicerad den 16 februari 2021
Kommentarer
Alla har sina egna tolkningar om vad Enhetsflotta innebär.
Man kan tydligt konstatera att har man enbart B737 varianter kan man enligt vissa bedömare inte säga att man har en Enhetsflotta. Det finns så många varianter av B737 från B737 100 till B737 Max som till och med kräver egen typinflygning.
Andra kan tycka att Enhetsflott är om man endast har flygplan från en och samma leverantör.
Dessutom så kom väl inte dessa motorer ut på marknaden innan 2016
I min värld så betyder enhetsflotta att alla flygplan
är av samma tillverkare och modell. Typ som Ryanair eller Southwest Airlines med sina Boeing 737-or
Bra fråga, med enhetsflotta menas SAS egna flygplan eller eget ägda bolag med enhetsflotta i det bolaget, och som bemannas av egen personal, det andra kallas wet lease och innebär att man köper produktion från andra av oss godkända aktörer.
Airbus A350
Airbus A330
Airbus A320
Midsize (kanske A220 eller E-jets)
CRJ
ATR
Kan nåhon förklara hur detta kan vara en enhetsflotta? Visst, 330 & 320 är samma rating. SAS kräver dock egen rating på 350 Och nya midsize skall fortfarande ägas av SAS, även flygplanen skall vara skrivna i ett annat pappersbolag. Plus inhyrda bolag med två flygplanstyper.
RYR och EZY har enhetsflottor. Inte SAS
Det var goda nyheter från ledningen och tekniska. Känner mig extremt trygg med LEAP1A-motorer, tysta, bränslesnåla, driftsäkra och miljövänliga.
Kul att kunna erbjuda kunderna detta framåt. Detta kommer att bli succé.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten