Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norwegians börsutveckling

Tråden startades av Spekulanten

Varför stiger Norwegian på börsen?
Efter att ha fallit kraftigt en längre tid så bottnade dom på 175:- för någon månad sedan och nu har dom stigit till 212:-
Detta är märkligt då det bokas dåligt, dålig beläggning, ökade förluster, massor av stämningsansökningar, punkteringar, motorbränder och en VD som säljer av delar av sitt innehav.
Någon som har en seriös förklaring?

Publicerad den 2014-09-02 19:56
Skriv ett svar
Antal svar: 14

svar

John Joseph
2014-09-05 10:37

@J Hoffa

Om man läser dagspressen (både i pappers- och e-utgåva) så kan man läsa att US DOT givit NAI kalla handen på deras ansökan av interimistiskt trafiktillstånd precis som “Bollen på burken” skriver. Detta, i sin tur, kommer att påverka Norwegians börsutveckling oavsett hur det går för moderbolaget på Europamarknaden. Eftersom de protektionistiska facken inom flyget i USA är en mycket stark lobbyorganisation, så ser det inte speciellt bra ut för de keltiska norrmännens erövringståg i västerled. Tyvärr!

Refererar man till en annan tråd så är detta anledningen till att man utökar antalet turer till USA.

DC-10 (den riktige)
2014-09-04 15:13

Om “Kjosen” verkligen har brutit så många lagar som man påstår här på forumet , då är jag imponerad över att han inte sitter i spjället.

pf
2014-09-04 14:23

J.B.(og andre) til informasjon; tallet er 226

v.g. se http://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-tall-imponerer-pilene-peker-oppover/23288281

Hur går det med dette andre bolaget ? (heter det ikke noe sånt som SOS?)

J.B.
2014-09-03 21:57

Rätt säker på att Kjosen trasslar sig ur det här på något sätt. Karln är ju en “duracellkanin” när det kommer till att ta innersvängar. Det saknas ingen energi när han tror han kan spara några ören, gärna genom att bryta mot några regler/lagar eller branschetik.
Sen att det hade blivit betydligt billigare om han gjort rätt/anställt rätt personer från början är nog inget varken han eller marknaden verkar alltför ledsna över. Aktien upp några ören idag till trots 😉

pf
2014-09-03 12:55

Norsk lovgivning gir adgang til dispensasjoner, en av de er ifm Norwegians flyginger til/fra USA.

Dagens kjente informasjon, at DOT-USA utsetter avgjørelsen vil ikke ha noe å si for selskapets/bolagets flyginger fremover til/fra USA. Jeg tror også at staten Norge vil gi dispensasjoner frem tom en avgjørelse foreligger fra USA.

Bengan
2014-09-03 12:54

Dags att blanka?

Bollen på burken
2014-09-03 12:38

Svenskan idag:

“Norska Norwegian, med vd och storägare Bjørn Kjos, åker på ett bakslag i USA. Transportdepartementet nekar Norwegians dotterbolag Air International tillfälligt tillstånd att flyga på i USA, i väntan på att beslut om ett permanent tillstånd tas.”

http://www.svd.se/naringsliv/det-senaste-om-norwegians-skandaler_3816500.svd?sidan=12

J Hoffa
2014-09-03 11:20

Du citerar ett pressmeddelande från ett av de protektionistiska amerikanska fackförbundet i fel tråd dessutom. Svaret från DOT var att de behöver mer tid för beslutet. Läs på, gärna i oberoende artiklar.

John Joseph
2014-09-03 10:59

US Department of Transportation gav Norwegian LH nobben! Länken står längst ner.

“WASHINGTON—The Transportation Trades Department, AFL-CIO lauded the decision today by the U.S. Department of Transportation (DOT) to dismiss Norwegian Air International’s (NAI) request for an exemption to launch an airline that would violate American public interest laws and the U.S.-EU Open Skies trade agreement.
“The case against NAI’s scheme has been made by unions and airlines in the U.S. and Europe and by U.S. lawmakers on both sides of the aisle,” said TTD President Edward Wytkind. “Today’s decision to dismiss NAI’s exemption is sound and reflects the overwhelming body of evidence against NAI’s proposed rogue operation.”
NAI, whose parent is a Norwegian air carrier, has stirred great controversy in Washington and across Europe because its plan violates the explicit employee protections (Article 17 bis) embodied in the 2010 U.S.-EU Open Skies agreement that were designed to bar schemes that, in the Article’s words, undermine “high labor standards.” NAI’s business plan is a blatant attempt to shop the globe for cheap labor and lax regulations, to evade Norway’s social and tax laws, and to escape its collective bargaining obligations to its own employees.
While denying the exemption is a crucial step, there is still a final decision to be made on NAI’s request for a foreign air carrier permit. “NAI must not be granted a foreign air carrier permit and be allowed to go forward,” Wytkind added. “We will continue to insist that the DOT strongly enforce the landmark employee protections it negotiated in the Open Skies agreement. Only by rejecting NAI’s application will the DOT send a clear message that it will enforce worker protections embodied in aviation trade agreements.”
The facts surrounding the NAI scheme are not in dispute. NAI has left its home country to register its “new” airline in Ireland, although it will not provide air service to the Emerald Isle. It will base most of its flight crews in Thailand and employ them through a Singaporean employment agency. Yet it wants to use its sham European identity to run a flag-of-convenience airline that serves the trans-Atlantic market.
“NAI is effectively demanding one set of rules for its airline and a different set of rules for all other airlines in the U.S. and Europe,” Wytkind added. “This scheme should not fly. Today’s denial by our government of NAI’s exemption should lead to a rejection of the airline’s pending application for a foreign air carrier permit.”
A broad labor coalition including TTD’s 32 member unions has worked for months in opposition to the NAI application. These efforts were led by the Air Line Pilots Association, the Association of Flight Attendants-CWA, the International Association of Machinists and Aerospace Workers, and the Transport Workers Union. TTD has also been joined in this effort by our labor movement partners in Europe, who have stood with us against flag-of-convenience airlines. Numerous U.S. and European airlines have also taken a strong stance against Norwegian’s application.”

http://www.ttd.org/press-releases/2014-press-releases/u-s-dot-dismisses-norwegian-air-exemption-red-lights-flag-of-convenience-airline/

pierre holmgren
2014-09-03 10:41

Hmm hvem forsvarede ham i retten , BK? Just joking.

pierre holmgren
2014-09-03 10:09

@svar JB , desvärre har de jo ikke den store betydning at amerikanerne siger nej da man uhindret bare flyver videre på det norske AOC som jo har fået forlängt dispensationen gang på gang hvilket i sig er en skandale.

J.R
2014-09-03 09:34

I stort sätt oförändrade kurser på öppningen. Norwegian +- 0 och SAS upp 5 ÖRE.

J.B.
2014-09-03 09:30

Skall bli intressant att se hur marknaden reagerar på amrisarnas beslut om trafiktillstånd.

Warren
2014-09-02 20:11

Beläggningen på Norwegian är högre än någonsin.

Jag har full förståelse om du är besviken på dina SAS aktiers kursutveckling.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500