American Airlines + SN Brussels Airlines=sant

Publicerad den 2002-07-23 00:00av Redaktionen
Kommentarer
AA och SN Brussels Airlines har tecknat ett avtal om biljett- och bonussamarbete. Bolagen överväger även fler samarbetsområden. Detta innebär ett SN Brussels närmar sig alliansen OneWorld alltmer. Efter vårt @irmail om Virgin Express och Richard Branson som största bolag i Bryssel har vi dessutom fått lite bassning av bolaget SN Brussels Airlines och svar på frågor om konkurrensen mellan Sverige och Bryssel som blir spännade:

SN Brusseles Airlines skriver: Med hänvisning till artikeln på Flygtorget den 17 juli “Branson störst i Bryssel….”  vill vi göra er uppmärksamma på att det nya belgiska privatägda flygbolagets namn är SN Brussels Airlines,  inte SN Brussels eller SNBrussels som nämnt i artikeln.


För att den ovannämda nyheten inte skulle vara för ensidigt bifogar jag de två senaste pressmeddelanden från SN Brussels Airlines där vi bl.a. berättar om samarbetet  mellan BA och SN Brussels Airlines på linjen Bryssel-London.



Vi svarar då artigt: Hej, Tack för denna info, Jag skall skärpa mig och ta med lite om detta i nästa brev.
 
Hur blir det förresten i December? Kommer SN Brussels Airlines att konkurrera med Virgin Express på BRU- ARN/GOT ?
 
Samt, är det inga statliga eller offentliga ägare i SN Brussels Airlines? Du skriver privatägda….


SN Brusseles Airlines svarar:
 
Tack för ditt svar. Jag är väldigt glad för ditt intresse för SN Brussels Airlines.


Beträffande trafik mellan BRU-STO v.v. och BRU-GOT v.v. – SN Brussels Airlines har aldrig haft några avsikter att lägga ner linjerna ifråga.
Idag trafikeras dessa linjer med SN Brussels Airlines ägda flygplan där VEX (Virgin Express) har ca. 20 stolar per avgång (total kapacitet ca. 90 platser). Ifall samarbetet mellan oss upphör i framtiden är det egentligen fråga om VEX då har råd,  intresse och egna flygplan att operera dessa linjer .


Beträffande sponsorer bakom SN Brussels Airlines.
– I jämförelse med f.d. Sabena äger belgiska staten ingen andel av SN Brussels  Airlines.  Däremot är det många stora företag i Bryssel och Belgien som står bakom oss.  Att dessa företag har kommit överens att finansiera SN Brussels Airlines känns det väldigt positivt eftersom inga affärsmässiga företag investerar pengar i något utan att tro på ett bra resultat och vinst.



 

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten