Nextjet ansöker om konkurs
Publicerad den 16 maj 2018Kommentarer
Kan det ha varit SE-KXD som åkte Ferry från Hemavan till Arn kanske?
Landade bakom en Nextjet på ARN i fredags 18/5. Tyckte dom sa att all trafik ställdes onsdag 16/5? Nån som vet?
I en marknadsekonomi kommer det dyka upp nya operatörer bara det är rimliga flygplatsavgifter. Biljettpriserna lär säkert bli höga men de sjunker då volym och konkurrens ökar. Statens/Kommunerna uppgift är att hålla banorna/terminalerna öppna och säkra så kommer trafiken till slut.
Du vet ingenting om mig. Dina kommentarer består mestadels om gissningar om min arbetsplats, arbetsort, nationalitet och bostadsort och är enligt mig på gränsen till diagnoserbara i autismspektrat. Mitt råd är att du slutar tänka på vem jag eventuellt är och istället börjar brilliera med din intelligens i välformulerade tankar och kommentarer på vuxennivå.
Ska man gissa att några saabar tas över och blir fraktare, någon kanske tas över av nåt mindre bolag och kör någon ex-NJ rutt. Restrerande, ATP inkluderat hamnar i Afrika eller direkt till skroten då West Atlantic håller på att minska sin ATP flotta redan och förmodligen inte saknar reservdelsförråd heller.
måste du kommentera alla artiklar/trådar?
Vad vet du om svensk upphandling, där du sitter i UK – nada!
Flygskatten spädde ju liksom på det hela också.
vad är det för amatörer som sitter på trafikverket och upphandlar? skammens tjänstemän, bara att ta in det Estniska oseriösa bolaget Avies säger allt, sen upphandla till lägsta pris? hur långsiktigt är det? de här amatörerna släcker ner småstäderna i Norrlands inland.
Hoppas SAS går in och räddar trafiken.
att flyga billigt och med tomma flygplan är dyrt
Nextjet borde ha satsat på en proffs förhandlare
som tryckt dit staten ordentligt så de betalar vad operationerna kostar, sen kan de väl dela biljettintäkterna i två. Det här kommer drabba Norrland hårt blir bara mer glesbygd och utflyttning av företag, att få nån att lägga ner arbete och buda tror jag är utsiktslöst.
Trafikverket fortsätter säkert sina vansinniga upphandlingar där ingen någonsin lyckats nå lönsamhet men mycket av övrig trafik läggs förmodligen ned. Tur för personalen att det är högkonjuktur och relativt lätt att få
nya jobb.
Nu finns det flera linjer som behöver övertas av fläckfria nystartade flygbolag från öst då löner som vanligtvis brukar betalas ut inte går att göra i Västra Europa då det inte riktigt lönar sig att ha denna verksamhet med små flygplan. Avies kommer kanske tillbaka med nyservade hmm flygplan.
Men vi klarar att bygga såväl avancerade stridsplan som mindre trafikplan. Hur kan det vara så svårt? Vet inte vilket i raden av svenska flygbolag detta är som konkar, även om finländarna hade aktiemajoritet. SAS har vi gett över rodret till Norge och Danmark för längesedan. Pinsamt för en industrination. Mycket pinsamt.
Många drabbas, anställda såsom pax. Alltid tråkigt när bolag tvingas till att göra konkurs.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten