Thai Airways utökar Oslo – Bangkok
Publicerad den 10 september 2009Samtidigt byter man ut sina Airbus 340-500 med plats för 215 passagerare till Boeing 777-200 ER som har en bättre passagerarkapacitet med 292 säten. Thai Airways har tre klasser ombord, turistklass, premium och businessklass. Ökningen beror på den allt större efterfrågan i turistklass.
Kommentarer
Annars finns det intressen för Thai att lägga ner CPH och låta SAS flyga den linjen själv,
Det er gode nyheter at SAS slutter å fly til Bangkok, og overleverer rutene til Thai. SAS klarer aldri å tilpasse seg kostnadsnivået til de asiatiske flyselskapene likevel, for ikke å snakke om den serviceinnstilte betjeneingen.
Det er gode nyheter at SAS slutter å fly til Bangkok, og overleverer rutene til Thai. SAS klarer aldri å tilpasse seg kostnadsnivået til de asiatiske flyselskapene likevel, for ikke å snakke om den serviceinnstilte betjeneingen.
får sin del av kakan genom att vara med i samma (Star) alliance. Och genom Code-share flygnummer. Vänta och se…även CPH-BKK kommer att övergå till TG i början på nästa år! SAS kommer att behålla NYC / CHI och TYO. Det finns ingen som helst anledning att alla bolag inom samarbetsalliansen trafikerar samma sträckor. Det är pengar som räknas i dagens samhälle och inom flygallianser även strategiskt samarbete.
Det ligger mycket i det du säger. Dansken har ju genom åren varit väldigt strejkkåt, så ditt scenario är inte inte omöjligt. Men å andra sidan verkar ju SAS äntligen ha en VD med lite ryggrad och styrelsen har inte glömt strejkerna. Utsikten att spara 40% på personalkostnaderna väger också tungt. Så vi får se. Spännande är det i alla fall!
det heter faktiskt “när DE skriver…”
Vart kommer SAS krisen in när dem skriver att Thai ökar sina avgångar??? HÅLL ER TILL ÄMNET!!!!
Intern kannibalism det är exakt vad det är.
SAS ledningen mycket riktigt påpekat så är produktionen i Danmark ca 30-40 % dyrare än svensk produktion, men jag tror att man inte vågar flytta vissa långlinjer avgångar till ARN, det Danska facket skulle bli skogstokiga och återigen förstöra varumärket SAS ,genom sina vilda strejker.
Tyvärr kommer SAS att ha fortsatta problem att
trafikera attraktiva o normalt lönsamma linjer så
länge kostnadsläget är som det är för SAS.
Även en fullbokad flight till BKK, ORD eller annat håll går back ca 200.000:- just pga kostnaderna.
Kostnader för en gigantisk overhead, pilot och cabinlöner, sen får piloter o cabin säga va de vill, detta är den krassa sanningen.
Stilla sjunker detta fina bolag ned i graven, pga inre kaniballism.
Att SAS inte kan tävla med de andra flygbolag?
Tja den frågan kan man ställa till alla fackföreningar som har ständigt drivit bolaget nedöver på national och international transport.
Dom sågar av grenen dom sitter på !
Ni kanske har missat det men SAS har startat ARN-BBK ett gäng gånger de senaste åren men svensken är ju så dum att han väljer utländska alternativ ändå, nä fortsätt ni att ge våra pengar till tysken mm.
När får vi på Västkusten direktflyg till BKK?
Skandal att vi inte har eget nationellt flygbolag! Oroande att Sverige blivit så beroende av utländska bolag när det gäller långlinjerna. Folk är grundligt trötta på ständigt behöva byta i det svindyra CPH för att komma vidare. Betydligt lägre avgifter på Arlanda. Mitt tips till staten: Sälj SAS Sverige. Använd pengarna för att tillsammans med andra svenska flygbolag bilda ett svenskt nationellt bolag. Detta kommer att gynna Sverige på många sätt.
Håller med att nu måste vi starta ett nytt Svenskt flygbolag som flyger interkontinelt. Finns 4 fräscha Boeing 747-400 från United Airlines i Victorsville som vill ha nya ägare….Är övertygad att det skulle fungera med att ha två av dessa i trafik mellan Sverige och Thailnand.
vadå saknar du id- biljetterna eller?
Sädärja! Nu har Thai daglig trafik till BKK från både OSL och ARN… Frågan är varför SAS krupit tillbaka till att enbart flyga från CPH interkontinentalt igen till t.ex. BKK. Obegripligt!! Dags för ett svenskt interkontinentalt flygbolag som ersätter SAS vakuum med effektiv verksamhet och bra priser?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten