Skriv ut  

Hit flyger SAS i juni

Flygnyheter, Redaktionen, den 5 juni 2020
Som tidigare kommunicerats återupptar SAS nu successivt trafiken på ett antal rutter under juni månad, vilket innebär att SAS ökar kapaciteten från 15 till 30 flygplan. SAS presenterar nu rutterna som återupptas under senare delen av juni månad.

Många av de nya rutterna som återupptas under andra halvan av juni kommer att flygas från Köpenhamn. Från Köpenhamn återupptar SAS 16 nya rutter till länder som Tyskland, Belgien, Island, Färöarna, Litauen, Spanien, Frankrike, Grekland och Kroatien.

I slutet av juni återupptar SAS trafiken från Stockholm till ett antal medelhavsdestinationer: Palma i Spanien, Nice i Frankrike, samt Aten och Thessaloniki i Grekland. Inrikes Sverige återupptar SAS nu rutter till Visby och Östersund.

I Norge lägger SAS till en rutt till Split i Kroatien och ökar något frekvenserna på inrikesrutterna, där SAS i juni trafikerar på alla destinationer.

Här kan du läsa mer om SAS trafikprogram i juni.

Nya linjer med start 15/6:

CPH-Bryssel (dagligen utom lördagar)
CPH-Düsseldorf (dagligen utom lördagar)
CPH-Färöarna (tisdag, torsdag, söndag)
CPH-Hamburg (dagligen utom lördagar)
CPH-Milano (måndag, onsdag, fredag, söndag)
CPH-München (dagligen utom lördagar)
CPH-Palanga (måndag, onsdag, fredag, söndag)
CPH-Reykjavik (måndag, onsdag, fredag, söndag)
CPH-Stuttgart (tisdag, torsdag, söndag)
CPH-Trondheim (måndag, onsdag, fredag)
CPH-Vilnius (dagligen utom lördagar)
ARN-Aten (redan från 6/6 (lördag)
ARN-Palma de Mallorca (lördag)
ARN- Östersund (dagligen utom lördag)
ARN- Visby  från den 18/6 (dagligen utom lördagar)
Nya linjer med start 20/6:

CPH-Aten (måndag, lördag)
CPH-Frankfurt (dagligen utom lördagar)
CPH-Malaga (lördag)
CPH-Nice (lördag)
CPH-Split (onsdag, lördag)
OSL-Split (lördag)
ARN-Nice (lördag)
ARN-Thessaloniki (lördag)



Kommentera artikeln
Det finns 14 kommentar/er.
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
KopplingDu kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

SAS har gett statskassan stora belopp
Skrivet av Sv Assar, 2020-06-08 14:54:55
Du läste väl detta.
SAS.

7 miljarder i vinst senaste 5 åren.

Enorma skatteintäkter till staten genom anställd personal i Sverige, flygplan registrerade i Sverige, bolaget registrerat i Sverige. Etc etc etc.


Anmäl inlägget
Forts. Bortskänkes
Skrivet av Assar, 2020-06-08 11:39:32
SAS är tillbaks där det började. Växlingsstationen i CPH, till nöds får vi nöja oss med torftigt matar flyg med avsiktligt långa transfertider i syfte att göra lokala näringsidkare. Till allt detta ska vi också betala från våra skattepengar. Skänk eländet och välkomna riktiga flygbolag.
Anmäl inlägget
Härligt
Skrivet av Tobbe, 2020-06-07 17:40:20
Att trafiken börjar dra igång igen..
Anmäl inlägget
Vadå skiter i Sverige?
Skrivet av Andreas, 2020-06-07 13:20:26
Assar: Skiter i Sverige? Vad är det för ytterligare inrikesrutter du hade förväntat dig från SAS förutom de här och de som redan annonserats tidigare? Något annat än inrikes är väl knappast aktuellt att återstarta i juni eftersom svenskar fortfarande avråds från att resa utomlands.

Men om det ändå är utrikes du vill flyga kan du flyga till London med SAS. De flyger bara dit från Arlanda (i Sverige, landet de skiter i).
Anmäl inlägget
Bortskänkes
Skrivet av Assar, 2020-06-06 16:40:36
Varför ska vi skattebetalare pumpa in miljarder i ett bolag som skiter i Sverige, flyttar massor med strålar till Irland och serverar dåligt kaffe? Skänk hela rasket till Danmark, så blir konkursen snabbare.
Anmäl inlägget
Hur menar du, Adam?
Skrivet av Andreas, 2020-06-06 12:26:09
Är det inte logiskt att SAS återöppnar rutter från Danmark till Tyskland, Norge, Island och Färöarna när just dessa nationaltiteter får resa mellan varandras länder? Man får ju göra nödvändiga resor mellan Danmark och andra länder också. De rutter från CPH som du tycker är ologiska måste alltså bara vara rutterna CPH-Bryssel, CPH-Milano, CPH-Palanga, CPH-Vilnius, CPH-Aten, CPH-Malaga, CPH-Nice och CPH-Split? Jag tror att de kan funka även om t.ex. kroater inte får semestra i Danmark.
Anmäl inlägget
Ävlivning
Skrivet av Göran, 2020-06-06 12:21:53
Behövs snart varken SAS eller andra bolag, Sveriges befolkning är ju på väg att utrotas. Då kanske t.o.m Kastrup saknar svenskt bistånd.
Anmäl inlägget
Förkastligt
Skrivet av Jonas, 2020-06-06 12:20:20
Dags för svenska staten att dra sig ur det som heter SAS men lika gärna kunde kalla sig Ebberöds bank. Går back med en (1) miljard/månad!!
Anmäl inlägget
Bra läge för andra flygbolag
Skrivet av Kondulit, 2020-06-06 09:51:06
Det här kan ju vara ett bra läge för andra flygbolag att faktiskt konkurrera ut SAS på ARN. I Skandinavien är det ju helt uppenbart att antalet passagerare som ska resa till/från Sverige är betydligt fler än de andra länderna resten av det här året. Så varför skulle inte dessa passagerare välja att flyga non-stop istället för en helt meningslös mellanlandning i Danmark? Vore kul att se andra flygbolag ta upp kampen på några linjer.
Anmäl inlägget
????
Skrivet av Jocke, 2020-06-06 09:01:14
Inga flyg från Sverige inga svenska skattepengar för att rädda företaget. Det räcker nu.
Anmäl inlägget
Äntligen
Skrivet av Gullan Purser&Service expert, 2020-06-05 21:09:09
Det skall bli så härligt att komma upp i luften igen,
Och få möta alla kunder igen.
Även om vi har ett mycket begränsat service koncept, kommer kunderna att vara nöjda med att vi flyger igen.

Och lita på att det sitter purrpurr rött läppstift bakom munskyddet.
Anmäl inlägget
SAS
Skrivet av Bjørn., 2020-06-05 18:07:19
SAS vil lose all trafikk igjennom CPH. Og bruker svensker og normenn cph for å fly videre, vil jo ikke det bidra til å få flere flylinjer fra Stockholm og Oslo! Boikotter hele SAS fior min del.
Anmäl inlägget
Vad bra!
Skrivet av Röda Baronen, 2020-06-05 15:15:57
Att SAS kör igång lite mer. Det verkar som att inte många bryr sig om att danska och svenska UD avråder från att resa ut i Europa i sommar.
Anmäl inlägget
Hur tänker de?
Skrivet av Adam, 2020-06-05 10:51:49
Danmark är ju stängt för alla förutom norrmän, tyskar och islänningar. Sverige är öppet för alla européer. Vem ska de flyga till CPH då? Är det inte mer logiskt att börja öppna med flyg till Sverige, där resenärerna faktiskt kan komma in i landet?
Anmäl inlägget
   Skriv ut   Tipsa en vän
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev