I slutet av förra året drog danska Maersk Air Cargo igång en satsning som involverade fyra nya Boeing 767-300F och flygningar på fasta rutter bland annat mellan USA och Korea. Ett samarbetsavtal.
Men den svagare internationella fraktmarknaden, IATA rapporterar en minskning på cirka 15 procent, har påverkat planerna och en av de helt nya Boeing 767 står i dagsläget parkerad på Incheon-flygplatsen i Seoul. Även de andra maskinerna har en betydligt mindre tid i luften än vad som var tanken när satsningen drogs igång.
Det finns 3 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
FT har som vanligt ingen koll
Skrivet av Maersk, 2023-03-18 10:16:22
ofattbart pladder från FTs redaktion, igen.
Sanningen är att Maersk Air Cargo har leasat 3 stycken ugf. 30 år gamla 767-300 ER , som nyligen har konverterats till frakt flygplan. Flygplanen får bas i Billund, Danmark. Et flygplan har tills nu levererats- OY SYA. Detta flygplan kommer flyga linjen Billund-Hangzhou. Så är det.
|
|
cargo
Skrivet av thomas, 2023-03-13 22:58:54
Det är paketbolagen som står för konkurrensen DHL Fedex UPS De har avancerad infrastruktur och ett stort nätverk. Att flyga pount till point med cargo fungerar inte nu
|
|
cargo
Skrivet av thomas, 2023-03-13 20:04:05
Det är paketbolagen som står för konkurrensen DHL Fedex UPS De har avancerad infrastruktur och ett stort nätverk. Att flyga pount till point med cargo fungerar inte nu
|
|