Boeing MAX
Har flugit 21år som Crew.Sätter aldrig min fot i en MAX igen.Jobbade i den och hade ”tur”.Men aldrig igen.
Hur tror bolagen att folk kommer flyga med den?OM den kommer i luften igen?
Nä fy skrota dödsmaskinen.
svar
Korrekturläs gärna dina inlägg. Blir lättare att läsa, om du rättar till skrivfelen.
Och nu sparkade boeing VDen säkert med en stor guld fallskärm
Hur kul är det att åka buss? Fast man ska ju använda de transportmedel man behärskar.
God Jul!
Det är mycket säkrar att åka buss än Ferrari (F. har för goda fartresurser).
Det här forumet verkar vara mycket en upp och två ner 😉
Å, bussen går bra?
När det gällde JAS var flygdatorn för långsam. Kommandona från piloten lades i kö som exekverades för långsamt.
I ett stridsflygplan förväntar sig piloten ögonblicklig action och inte vänta på något skall hända. D.v.s en dålig konstruktion, dator, programvara vsb.
Jadu en del är busschaufförer och andra kör Ferrari
Det kallades för PIO (pilot induced oscillatons). Något att tänka på MR. Tailspin.
Din faktakoll imponerar inte!
United Airlines har beslutat att inte flyga B737 MAX före juni 2020 även om flygstoppet hävs tidigare.
https://www.bnnbloomberg.ca/united-airlines-scrubs-boeing-737-max-from-schedule-until-june-1.1365640
Vi hade ett liknande problem med våra första JAS kärror, systemet överkompenserade och därför gick vi i backen
Kommer aldrig åka med det planet.
Dom har väl inte plats att ställa upp fler kärror utanför fabriken i väntan på att groundningen skall släppa. Jag läste något om 500 plan nu. Eller så krävs en större ändring i designen som innebär mycket hands on på alla färdigbyggda som dom vill undvika.
Till er alla som inte känner till cockpit rutiner.
De är mycket strikta. Checklistor skall utföras och verifiera önskat resultat.
Det är inget hur som helst arbete. Utan något som det tränas på regelbundet.
Var sjätte månad ska du uppvisa, att du är kvalificerad att upprätthålla ditt certifikat.
Vilket varken läkare eller jurister behöver att göra.
Just saying!
Det är inte frågan om några Biggles…Utan om att icke kvalificerade, ska stanna på marken.
Tråkigt att din enda tolkning, är inte om vad som diskuteras här.
Jag har förståelse för att flygning, kan verka som trolleri för okunniga.
@tailspin, försök se bortom horisonten, det finns något där!
Tailspin, nu blandar du ihop allt igen, det är inte det som diskuteras.
OK, den enda tolkningen jag kan göra utifrån alla Biggles inlägg är att Max har flygförbud över ett år pga att piloterna inte gjorde sitt jobb 😉
Med throttlarna i T/O position, så kan det inte bli något annat resultat.
Ethiopian haveriet, ter sig mer och mer oförståeligt. De skulle ju ha varit informerade om Lionair haveriet……
Tror inte att du har jobbat i en cockpitmiljö någonsin.