Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Boeing MAX

Tråden startades av Mårten

Har flugit 21år som Crew.Sätter aldrig min fot i en MAX igen.Jobbade i den och hade ”tur”.Men aldrig igen.
Hur tror bolagen att folk kommer flyga med den?OM den kommer i luften igen?
Nä fy skrota dödsmaskinen.

Publicerad den 2019-12-06 00:35
Skriv ett svar
Antal svar: 139

svar

sv Resenaren
2019-12-24 13:14

Korrekturläs gärna dina inlägg. Blir lättare att läsa, om du rättar till skrivfelen.

Resenaren
2019-12-23 17:48

Och nu sparkade boeing VDen säkert med en stor guld fallskärm

Ferrari
2019-12-23 17:32

Hur kul är det att åka buss? Fast man ska ju använda de transportmedel man behärskar.
God Jul!

Sv Ferrari
2019-12-23 12:28

Det är mycket säkrar att åka buss än Ferrari (F. har för goda fartresurser).

Philot
2019-12-22 19:57

Det här forumet verkar vara mycket en upp och två ner 😉

Ferrari
2019-12-22 17:19

Å, bussen går bra?

Sv Sv Tailspin
2019-12-21 12:43

När det gällde JAS var flygdatorn för långsam. Kommandona från piloten lades i kö som exekverades för långsamt.

I ett stridsflygplan förväntar sig piloten ögonblicklig action och inte vänta på något skall hända. D.v.s en dålig konstruktion, dator, programvara vsb.

Tailspin
2019-12-21 10:37

Jadu en del är busschaufförer och andra kör Ferrari

Sv Tailspin
2019-12-20 21:40

Det kallades för PIO (pilot induced oscillatons). Något att tänka på MR. Tailspin.
Din faktakoll imponerar inte!

Tony
2019-12-20 18:43

United Airlines har beslutat att inte flyga B737 MAX före juni 2020 även om flygstoppet hävs tidigare.

https://www.bnnbloomberg.ca/united-airlines-scrubs-boeing-737-max-from-schedule-until-june-1.1365640

Tailspin
2019-12-20 11:53

Vi hade ett liknande problem med våra första JAS kärror, systemet överkompenserade och därför gick vi i backen

Nina
2019-12-19 23:33

Kommer aldrig åka med det planet.

Flaxman
2019-12-19 18:54

Dom har väl inte plats att ställa upp fler kärror utanför fabriken i väntan på att groundningen skall släppa. Jag läste något om 500 plan nu. Eller så krävs en större ändring i designen som innebär mycket hands on på alla färdigbyggda som dom vill undvika.

BS
2019-12-19 16:39

Till er alla som inte känner till cockpit rutiner.

De är mycket strikta. Checklistor skall utföras och verifiera önskat resultat.

Det är inget hur som helst arbete. Utan något som det tränas på regelbundet.

Var sjätte månad ska du uppvisa, att du är kvalificerad att upprätthålla ditt certifikat.

Vilket varken läkare eller jurister behöver att göra.

Just saying!

Sv tailspin
2019-12-19 15:18

Det är inte frågan om några Biggles…Utan om att icke kvalificerade, ska stanna på marken.

LV
2019-12-19 15:14

Tråkigt att din enda tolkning, är inte om vad som diskuteras här.
Jag har förståelse för att flygning, kan verka som trolleri för okunniga.

Galileo
2019-12-19 13:49

@tailspin, försök se bortom horisonten, det finns något där!

:)
2019-12-19 13:42

Tailspin, nu blandar du ihop allt igen, det är inte det som diskuteras.

Tailspin
2019-12-19 13:25

OK, den enda tolkningen jag kan göra utifrån alla Biggles inlägg är att Max har flygförbud över ett år pga att piloterna inte gjorde sitt jobb 😉

sv tailspin
2019-12-19 13:13

Med throttlarna i T/O position, så kan det inte bli något annat resultat.
Ethiopian haveriet, ter sig mer och mer oförståeligt. De skulle ju ha varit informerade om Lionair haveriet……

Tror inte att du har jobbat i en cockpitmiljö någonsin.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500