Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Bagdad Bob lig med Lasse Sandaker , prater usant ?

Tråden startades av pierre.holmgren

Läste präcis nu att Lasse Sandaker säger till Check In.dk att Norwegian vist omboker till andra bolag och har gjort så vid flera tillfälle , men frågat om dokumentation på detta hadde man inte tid till att justificere sitt uttalende med en form för bevis.
Så nu frågar jag snällt här , är där någon som känner till tillfälle hvor det har hänt??

Publicerad den 2014-01-06 20:15
Skriv ett svar
Antal svar: 26

svar

pf
2014-01-09 15:38

För att dela med sig av erfarenheter angående tex kompensationskrav.

Nadja
2014-01-09 12:24

Pierre,

Jag har sökt ock lyssnat bland mina branschkollegor, och ingen har hört något om att någon blivit ombokad med annat flygbolag vid försening. 1 undantag på JFK i december, men det ryktas att det var en Medical emergency.

Finns det någon Facebook grupp där pax kan diskutera sina Norwegian erfarenheter?

Mvh/Nadja

Troll
2014-01-08 22:58

Norwegian har ej bokat om några LH passagerare till andra bolag.
På sin höjd har det bokat om passagerarna till nästa DY flygning.

Eller kanske de menar att de blivit ombokade till HiFly!

pierre.holmgren
2014-01-08 20:56

@svar Bo I Bilen , igen igen , har präcis saxet detta från den tråd du sa , noter dig att jag säger VI och att det är med två personer på en gång (RG och FJ) det kan väl kun låta sig göre om det är VI fotfolket som kommer till dom på ett avtalt ställe innom en avtalat tid. Och det gör vi näste gång på fredag i CPH och faktisk var skrivet för att illusterere att VI faktisk har en chans for dialog med toppen av Sas , viket jat tror dom t.ex BCN anställda inte har , kanske de har sett ett foto på B.K.

Read This.
Jag tör uttmärkt ventilere mina klagomål internt , men motsat Norwegians ledning , då lysner min ledning , inte att det leder till något kanske ,men gennom tiderne har Stenberg ,Lindegård och Gustafsson tagit sig tid till at svare på en mail när det jag hadde på hjärtat kanske räckte lite längre end det en manager kunne/ville svare på.
Näst har vi drop in möte med Gustafsson och jensen och det är bare att skjuta från höften.
När har dom anställde på Norwegian haft en sånn chans , vi har det hver 3 månad.

Preben Bøgballe
2014-01-08 20:47

Tack Pierre,

Du kanske själv förstår varför just dina inlägg blir så missförstådda och påhoppade. Sammanträffande……?

pierre.holmgren
2014-01-08 20:42

@svar till Bo I Bilen , hmmm jag är uppenbarligen inte tillräckeligt bra på svenska , har inte läst igen , kanske jag orker , men jag mener att jag skrev att motsat Norwegian så har vi “Drop in” möter ca. hver 3 månad med R.G och F.J , beklager om det var uklart , det är inte jag som personligen har möter med de herrer , möterne är nu 8-9-10 jan två ställen på varje bas ,i CPH hos dom flygande och i personalhuset för dom markanställde , men självklart kan man gå motsat uanset om man är mark eller flyg anställd.
Och som jag skrev där kan hög som låg skjuta från höften och få svar med en gång.

Bo i bilen
2014-01-08 19:02

Pierre,

Det finns inget suddgummi på detta forum!

Du har tidigare i veckan faktiskt skrivit att du har “drop-in möten med Rickars Gustavsson”.

Om du glömt var du skrev det, så titta i tråden “äntligen någon på Norwegian……….”

Sprid inga lögner!

Robin Rutten
2014-01-08 18:46

Pierre,

Din Svenska är fullt acceptabel, det är innehållet i din SAS propaganda som “stör mig”

pierre.holmgren
2014-01-08 16:12

Haha Tack för stötten.ang. språk. Nu är mitt få min. gamla svar blevet hög aktuellt.
Norwegian går rättens väg mot sina piloter , vad är det för ett bolag som gör så??
Kämp inte mot mig , det är för lätt , men kämp för er själv mot Kjosen.

Sv pierre.holmgren
2014-01-08 16:04

Tycker att du skriver bra på svenska. Fortsätt med det!

pierre.holmgren
2014-01-08 15:32

@svar Leif Bodström ?? , Jag är bare mig , icke fra Amager Strandvej ?? Ej heller R.G’s hantlangere som någon foreslår så lustigt på en annan tråd , honom är jag som också kritisk till ibland på interne sidor.
Jag är kritisk till Norwegians model då jag tycker att alla skall ha anständiga villkår i deres anställning uavsett om man är hos Sas eller Norwegian så därför undrar det mig mycket att jag inte höra mera från misnöjde Pro Office CA här , snyg julpresent dom fick på ARN by the way.
Mistänkar att dom som skjuter tillbacks på mig här störstadelen Norwegian piloter med fast anställning i själva bolaget.
Och självklart är det inte bra att Qatar inte är nöjda , men det är helt nytt for mig och vad skall jag säga om detta ?? Utgår för att dom blir det eller bytar handling bolag.
Men ingen ser faren med Norwegians model när det kommer till job t.ex i Thomas Cook för där ville jag väre skiträdd (sorry) då de snabt kunne byta ut hälften av alla CA med Thailandske som då bare flyger motsat av dom här i Skandinavien , vilken besparning ville det icke väre för Thomas Cook , kanske även mer lönsomt för dom än Norwegian med tanke på den stora produktion dom har på Thailand.
Så kom igen nu , jag tycker till för alles bästa innom luftfart i Skandinavien och inte för spanier,thaier och andra sikkert snälla människor, vem är inte sig själv närmast ?

Leif Bodström
2014-01-08 14:49

Pierre.

Vi förstår att det är mycket som stör dig. Egentligen borde det inte störa dig, då det är bra för SAS om Norwegian behandlar kunder illa.

Hörde arr Qatar är vansinniga på SGH på Kastrup. Det stör mig inte, men borde störa dig Pierre. Ser fram emot en ny tråd från dig om detta.

Leffe

Ps. Får ni surfa på internet på arbetstid, eller är du en av dem på Amager Strandvej? Du har jumöten med Gustavsson …..

Sv Robin Rutten
2014-01-08 14:42

Men han har ju rätt!

Robin Rutten
2014-01-08 14:41

Hi Hi Hi Hi, han är lätt att trigga den där Pierre.

Han har inte mycket att göra på dagen (SAS), där av dessa inlägg.
Jag tror han är blockerad på check-in.dk, där av retar han upp användare här i stället.

sv pierreholmgren
2014-01-08 14:02

Lägg ner!!

pierre.holmgren
2014-01-08 13:13

@svar Anton , Chuck och Kurt , jag må skratta , verkligen … igen prater I om stavfel, kan man inte hitta något bättra sätt att leda uppmärksamheten bort från den heta potatisen så får det väl vära så , men patetisk , jag skall gärna ursäkta mitt dårliga svenska på min gamla laptop som inte har stavkontrol , men prova ni på att att skriva på danska , kom ihåg att jag skriver på svensk av artighet.
Nu spelar det inte någon roll om Norwegians longhaul produktion är ynka 1% eller 100% , det är sättet från A till Z som upprör mig och inte bare longhaul också SH.
Det stör mig att ni är ansatt i (kabin många och piloter färre) bemannings foretag , det burde störa er själva också , dårligt för branchen och Sas är det max 20% i kabinen.
Det stör mig att spanske vikarer flyger motsat till lönninger som säkert är ok for Spanien men Norwegian är ett norsk bolag och skatte intäktar från dom anställde burde gå till de skandinaviske lände qua dom också är anställd här.
Det var 2 saker som inte har med LH att göra , ok??
Det stör mig att man söker AOC på Irland.
Det stör mig att NI behandler eran gäster så dårligt och slipper undan , kanske..men
faktisk burde någon myndighet gribe ind då rättigheter sätts åt sidan.
Det stör mig att for dom Thailändske CA säger man att inga får minste lönnen , man räknar inn traktamente som lön och då är deres lön flot, men traktamente är inte lön tror jag vi er ense om.
Det stör mig att dom jobber på Thai lön innom EÖS/EU och USA , det strider imot Open Skies avtalen med USA och EU.
Det stör mig också att inga CA klagor på att dom inte får flyga longhaul , dom har väret med och skapa en succes , pyha det var svårt att skriva , men blir blåst på konfettien , tror nog att många gärna ville flyga långt.Men det kan jag väl strunta i kan man säga.
Slutligen mener jag att de senaste dages medie storm från objektivt håll mot Norwegian säger allt så jag behöver vist inte säga mera , ni diskvallificerer er själv sakta men säkert.

KR
2014-01-08 12:03

…och kan inte Norwegian leva upp till detta så får de helt enkelt höja priserna så att de kan följa reglerna. Annars har de inte inom luftfart att göra då de förstör för övriga aktörer i branschen.

Sv Anton
2014-01-08 11:36

Men många har blivit försenade mer än 24 timmar. Många har fått sova på flygplatsen (ej fått betalt hotell pga. DY´s maxbelopp).

Har någon överhuvudtaget fått sin rättmätiga ersättning enligt EU bestämmelserna?

Ingen har i dessa fall blivit ombokade till andra Bolag utan extra kostnad.

De minsta man kan kräva av Norwegian är att de följer EU bestämmelser. De skall få mat, dryck. De skall också få övernattning på hotell (oavsett hotellets pris). De skall få ersättning för alla extrakostnader + EURO 125 – 600.

Inställd flygning
Du har rätt till ekonomisk ersättning såvida du inte
har informerats senast två veckor före flygningen
om att den blivit inställd, eller såvida inte din resa
har blivit ombokad till en tid i nära anslutning till
den ursprungliga avgångstiden, eller såvida inte
flygbolaget kan bevisa att flygningen ställts in på
grund av extraordinära omständigheter.

Det är inte flygbolaget som skall avgöra om deras bevisning håller.

Anton
2014-01-08 11:16

@Kurt, Tack bra skrivet. Bra att få korrekt perspektiv på Norwegian och problematiken med långflygningarna.
Framför allt den ohämmat felaktiga kritiken.
Norwegian lägger ner enormt mycket resurser på att korrigera Dreamline problemet. Ännu har inte en enda passagerare blivit lämnad kvar på grund av
tekniska problem.

Chuck
2014-01-08 10:58

Pierre Holmgren ,Pedro eller vad han brukar kalla sig, skriver med en dåres övertygelse på alla forum. Det är lätt att känna igen hans stil, alltid detta Norwegianhat och alla dessa stavfel. Ja, det är otroligt att SAS kan ha kvar en sådan anställd som spenderar mer tid på nätet än på jobbet.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500