Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Vem ska betala-inte passagerarna i vart fall.

Tråden startades av Dr.Watson

http://www.businessweek.com/articles/2014-02-28/with-pilot-shortage-regional-airlines-search-for-someone-to-pay-rising-costs#p1

Publicerad den 2014-03-15 14:56
Skriv ett svar
Antal svar: 7

svar

sv PO
2014-03-15 18:11

Jag tycker att sv PO är fint.

PO
2014-03-15 18:02

Sv till sv sv sv sv sv sv. Skaffa dig en “nick” eller flytta till ett annat forum.

sv jes
2014-03-15 17:39

Vad är skillnaden?

/jes
2014-03-15 17:32

Rikstrafiken är nerlagd (!) sedan några år tillbaka. Trafikverket har tagit hand om deras arbetsuppgifter.

sv Linkan
2014-03-15 16:00

Har du hört talas om rikstrafiken? De gör upphandlingar och subventionerar trafik till glesbygd.

pf
2014-03-15 15:43

Linkan, “punkt slut”?

Innen EU/EØS-regelverket er det mulig for stater å licensiere/upphandle flyruter. Det behøver ikke bare å være “tradisjonelle” kortbaneruter i Norge. Det kan også t.e. være underskuddsruter i Sverige nå trafikkert av SAS(dette bare som eksempel). Da kan stater/staten bestemme hva slags service de eventuelt ønsker på de(n) angjeldende strekning(er).

Linkan
2014-03-15 15:23

I ett system med fria marknadskrafter så blir de passagerarna som skall betala vad det kostar att flyga PUNKT SLUT.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500