NOVAIR blir bara mindre.
Det är roligt att läsa o se hur de flesta bolagen expanderar o skaffar sig fler flygplan. Tråkigt är att se Novair o deras krympning från 5 till nu 3 fpl.Vad händer sen 3 till 0 ?.Har Novair inga framtida planer när marknaden skriker efter flygstolar till t.ex Thailand ?
svar
Kul att flyga så långt med en liten maskin!! Ett hån mot betalande kunder.
Novair kommer även flyga A321:an till Sri Lanka
Gurgel, denna tråden började 2007. Vakna.
nvr minskade kostymen september 2007, till nuvarande stoelek, tog det vingen sååå lååång tid att komma på det?? tillåt mej skratta.
Hoppas din mage är bättre idag. Jag klarade mig ganska så bra iaf. =)
/Flygarn
Börjar inte pilotlönerna på charterbolagen bli lite väl höga, kanske dags för ett stålbad snart.
Dessutom flyger NVR med 321 inom Europa vilket tar ganska många PAX..vet inte riktigt, men borde väl vara runt 230??!! Lite osäker..jobbar själv på ett annat flygbolag som tar in större kärror till vinterproduktionen. Att man minskar ner på flottan betyder inte att det går dåligt….Apollo anlitar SAS många gånger under sommarsäsongen…NVR anpassar helt enkelt sin flotta efter efterfrågan..bättre det än att de har kärror som står på marken och kostar pengar…hellre mindre antal flygplan som är i produktion…
motboken lever!!
Och vad är statusen i dagsläget? Framtiden? Fullständig nedläggning på gång, eller en långsam tillväxt?
Novair blir nok ikke mindre enn dette, om ett par år – så er de nok større skal du se!
NVR skal riktignok ikke ha noen A330-200 fast i flåten lenger, men de skal dog lease inn en A332 fra et eksternt selskap i høysesongen. Dette er i hvertfall det som er planen.
At Kuoni valgte å redusere den faste flåten til Novair er helt klart synd, men Novair leverer et svært godt produkt. Problemet med Airbus A330-200 maskinene er sommertrafikken, da NVR trafikkerer til mange Greske øyer – som ofte har svært korte rullebaner osv. (dermed kan de kun bruke A321-200 på de plassene, og ikke A330-200 maskinene).