SAS på nedgång
Vi är många nu som överger SAS till förmån för andra mer serviceinriktade flygbolag.
Man gör inte heller något för att locka nya kunder eller vinna tillbaka gamla.
svar
Sluta sno andras nick fejk-CB!
Det går bra nu. Image, marknadsandel, vinst. 7,6 miljarder i kassan plus outnyttjade lånefaciliteter på 1,5 miljarder.
No surprise here, The company has gone from being a respected airline, to a poor copy cat of Norwegian, with whining employees
@svar Leif , CRJ flyves af alle der ikke er over 178 cm og ej heller pursere flyver denne type, men ang. de unge så er der masser af disse ude på langt til gläde for os gamle , der kan få et los i rumpetten af de unge men da også gästerne.
Holder med dig så langt at det ser bedst ud hvis det ikke er bare er “gamle” på en flyvning , men selvklart er det lidt lettere at blande kortene på en A340 end på en CRJ eller B737.
Pierre,
Jag har väl haft otur då. Flyger SAS mest MMX – ARN ca. 5-6 gånger per år, och medelåldern på kabinpersonal har varit väldigt hög. Kanske unikt för SAS Sverige och inrikes?
Dessutom måste jag tillägga att de B 736 som flyger inrikes är mycket slitna och dåligt städade.
Flög dock med ung personal på BHX – CPH igår. Är det de stackars yngre som får flyga de trånga CRJ 900?
Mvh/Leffe (Snart pensionär, ej SAS troll )
De flesta som klagar på SAS har aldrig flugit med SAS, de har bara råd att köpa biljetter för 100kr, pinsamma människor.
Ser inte bra ut SAS!
Ja, jag vet, så jag har flyttad til min bil…
@ svar Lasse , ja jeg mener Lasse , det var lidt af et statement , har du lavet din egen undersögelse blandt 10 id pax? For ellers kan du ikke få det resultat du fremförer.
Sven E. Which planet are you on? This forum is poison. Vendictive SAS-employees mock Norwegian day in and day out. O the other hant, with passengers, Norwegian enjoys a far better reputation than SAS ever will get.
@svar Leif & JTF , Leif först , at du kan få dig selv , som forövrigt lige som mig er en halvgammel fätter , til at kalde SAS värdinner for Dinosauere , det er patetisk og falder i kategorien “Gubbsjuka” da det jo er underforstået at du foreträkker yngre stewardesser , men så flyv fra CPH hvor 700 er under 28 år og er med til at löfte stemningen blandt kollegaer og så sandelig også gäster med deres gå på mod og store smil , men du flyver jo som bekendt mest med KLM , men pröv du en tur med SAS , også fra ARN hvor der er mange nye , ikke at de “gamle” ikke kan deres kram men når nu det er så vigtigt for dig.
Til JTF , så var det fremme i flere trykte medier i sidste uge at SAS får 50.000 nye Eurobonus medlemmer hver måned pt , info fra presseafdelingen på SAS.
Det gagnar inte Norwegian.
SAS är bättre omtyckt i Norge, än på många år. Skyhögt mer populärt än Norwegian som rasat mest av alla företag i Norge. Dreamlinerförseningar, vägran att betala kompensation till passagerare och social dumping.
Inte är SAS perfekt, men de följer i alla fall ARNs rekommendationer, vilket Norwegian inte gör.
Jag flyger SAS ca 180 ggr om året ut från arn och får bra service oavsett om det är yngre eller äldre i kabinen. Upplever SAS crew som dom bättre av alla bolag som kör på arn. Undrar hur många som kastar skit på SAS som verkligen flyger SAS… verkar som att man bara ska kasta skit på dom och jag kan bara säga flyg SAS och ni kommer uppleva dom som mycket bra. Nej jag jobbar inte inom flyget men hade gärna jobbat för SAS.
And which airline do you work for youself, that can do your daily mud slinging on all other airlines? Let me guess KLM?
nja, de har bra priser om man lyckad hitta ett direktflyg. Måste man byta, ja då kan man lika väl välja KLM, Swiss eller Turkish.
Javisst har servicen sjunkit på SAS, men för ett direktflyg på upp till 3h är det värt att slippa byte, även om kabinpersonal består av Jurassic Park.
Mvh/Leffe
50.000 nya Eurobonus medlemmar varje månad? Var snäll och skicka en länk där man kan få den siffran bekräftad.
SAS problem är 42 fack. Problemet med fack är att dom diskriminerar mot de 50% av fackmedlemmarna som är över medelmåttan och vill göra ett bättre jobb än vad facken tillåter.
SAS forsöker kopiera Norwegian…..det går inte.
@svar Höns-hjärnan , kunderne flokkes til Sas , vi tager markeds andele i Skandinavien og hver måned 50.000 nye Eurobonus medlemmer , så et eller andet träkker bestemt folk til.
Slutet är nära!! Pengarna rinner ut!!
Okej. Kan ni lägga ner alla 50 trådar om dagen om SK och DY? Helt sjuk sandlåda detta forum är.