Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Vi som söker jobb som cc på TUI

Tråden startades av Bee

Hej,

Först och främst vill jag säga att ni som har negativa åsikter om TUI och är bittra behöver inte yttra er. Ni andra är mer än välkomna att skriva!!

Jag anökte om jobbet den 14 mars. Dagen efter fick jag ett mail där man skulle göra personlighets testet för att se om man matchar deras krav. Nu väntar jag på svar. (Jag har sökt till MMX)

Hur har det gått för er andra?? Någon som jobbat som vinter eller sommarfågel för TUI och kan dela med sig erfarenhet?? Vet någon om utbildningen kommer hållas i STO eller även i MMA??

//
Bee

Publicerad den 2010-03-16 09:18
Skriv ett svar
Antal svar: 582

svar

Ulf
2018-10-08 15:59

Kan inte låta bli att läsa inledningsinlägget med viss ironi. Hur många på TUI är idag glada när också andra baser riskerar att dras med i fallet. Tror ni att MMX, OSL och HEL är den enda förändring som kommer? Tänk igen!

CC
2010-08-26 20:14

Svar till “Nästa rekrytering”:
Du får nog räkna med minst 1 år tills de rekryterar igen…om inte längre. Generellt sätt så rekryterar charterbolagen (NVR, BLX,DK) till vinterproduktionen då man kör med större kärror som kräver fler i besättningen plus att besättningen ligger över mer på stoppen. Under sommaren gör man mest turnaround.

Men jag vet inte när och om Norwegian ska anställa? Hört rykten också att SAS ska börja anställa sommarfåglar…ett rykte en så länge…

Nästa rekrytering?
2010-08-26 19:04

Någon som vet om det är någon rekrytering på gång snart?

sof
2010-08-17 20:46

Oj oj oj vilket tjatter och balade..varför kan inte flygande respektera varandras jobb och se positivt på tillvaron. Alla gör sina val av jobb och är förhoppningsvis nöjda med det ! varför denna klagan på varandra..Är ny på kurs med TIU,hoppas verkligen att jag inte får arbeta med alla negativa människor som avslöjar sig nedan i inläggen!! positive thinking and respekt -det kommer man mycket längre med än gnäll! 😉

Cathrine
2010-08-11 10:57

Fy vad ni är fjantiga! Hur gamla är ni egentligen?! Mogna personer låter varje person vara och låter den välja vad den vill jobba med! 90% av dem som skriver här verkar inte alls brinna för yrket och verkar inte förstå vad det innebär! Jag är säkerligen yngre än er och dessutom mognare. Verkar som att en hel del av er är osäkra och borde byta bransch helt. Jag valde jobbet för jag brinner för service och människor! Framförallt älskar jag flyga, charter och reg. Och ni som säger läderlapp, söndersolad… Oroa er inte, det finns säkert sol till er med;) hellre läderlapp än en tråkig och blek ost…

flygvärdinna
2010-08-11 10:55

Jag flyger longhaul charter alla solar inte sönder sin hud, varför ska man dra alla över en kant och om man gör det vem bryr sig, vad spelar det för roll?

Jag personligen är en av dem som aldrig solar , är jag på stranden så ligger jag med hög soldkyddsfaktor under parasollet, super inte heller på stoppen jag väljer gymet istället.
Sluta med pajkastningen barnsligt! är det vuxna som skriver man skulle kunna tro det är 5:åringar.

Tina
2010-08-11 09:52

Charter kommer ALLTID att vara charter. Söndersolade på “glassiga” stop. Läderhud är inget än just läderhud. Sola försiktigt.

Frekvent resenär
2010-08-11 09:13

OMG
Ifall du, som du beskriver flyger på 747 så kan jag nog finansiera en biljett även på ditt bolag… Guldkort eller ej, sa ej att jag var EB medlem…guldkort som guldkort…du fattar vinkeln…jag kommer inte gå ut med vilka bolag jag är medlem hos… First Class finns t ex. hos BA, LX, LH etc etc. Även om de bolagen inte har First på sina ARN destinationer så flyger de med de serviceklasserna ifrån sina huvudflygplatser.
…..och intressant att du vet hur mycket jag tjänar…vet iaf. hur mkt du tjänar vilket tydligt framgår…. Jag ska inte avslöja vad jag tjänar….kan vara 10 000 eller 100 000….

sol
2010-08-11 04:19

Det är livsstilen som skiljer charter och reguljär. Har oxå gjort båda. Började reguljär, över till charter, fick barn och då var charter inte för mig för jag ville inte vara borta från mina barn, en del klarar det men inte jag. Då blev det reguljär igen. Pengar? Jag gjorde av med mycket mer pengar när jag flög charter så jag har bättre ekonomi på reguljärt! 🙂 Varför tjafsa om vilket som är bäst? Lika kul bägge, fast det ena kanske passar just dig bättre!

Bejjby
2010-08-10 21:23

Man kanske söker till ett CHARTERFLYGBOLAG för att man, med största sannolikhet, har roligare på jobbet, tjänar mer pengar, jobbar färre timmar, får “glassigare” och längre stop. Lägg därtill att du oftast har lättsamma och nöjda passagerare. Vet inte, vad tror ni? Jag har gjort både charter och reguljär, och utan tvekan så har tiden inom chartern varit både den trevligaste och bäst betalda.

Mental istid
2010-08-10 20:09

Läser denna långa tråd och fascineras över det faktum att vissa tydligen skulle kunna döda för att få jobba hos ett charterbolag, ETT CHARTERFLYGBOLAG. Har folk inte större krav i tillvaron än så? Är det för att det är så svårt att komma in i ett riktigt flygbolag som man väljer att bli charterflygvärdinna?

Pinsamt!

flygvärdinnan
2010-08-10 12:02

Till OMG: du verkar ha problem rent nedvärderande inlägg, du skriver som att du tror att du kan och är bättre än alla andra.

Jag som även läst psykologi och beteendevetenskap tolkar det som att en människa med dåligt självförtroende kan vara benägen att se ner på andra för att öka sin egna självkänsla.

Är helt klar på att jag kommer få svar från dig med tveksamma inlägg, det gör mig ingenting men om detta är din inställning kanske serviceyrken inte är för dig längre med den inställning du har.
Flygfolk ska hålla ihop och vi ska alla vara tacksamma mot alla passagerare oavsett bolag för fanns inte dom hadde ingen av oss jobb.

OMG
2010-08-10 10:03

Finns inga avgångar från Sverige med first class,endast business 😉
Du har guld kort på många bolag,heter guld kort endast på SAS 😉
Det är inte pax som betalar min lön 😉
Du är ingen business resenär,det ser man hur du skriver 😉
Du har aldrig flugit med mig och du kommer aldrig att göra det,
det är för dyrt för dig 😉

Frekvent resenär
2010-08-10 08:12

Till OMG
Jag förvånas över din negativa syn på passagerare och andra kollegor på charterbolag i synnerlighet…Är man finare ifall man flyger reguljärt? Vad för fel på charter?
Personligen flyger jag i tjänsten…har guldkort på flera flygbolag..mitt jobb betalar alltid First biljetter för mig…i undantag bokar de in mig i J-klass…. Med andra ord så är jag en sådan kund som din arbetsgivare håller hårt om!! Därför blir jag förvånad över den syn du har på passagerare som du har….jag kanske har flugit med dig…du kanske har serverat mig champagne…vad vet jag- Jag hoppas innerligt att jag inte behöver flyga med någon som DU.

Vi reser utav olika anledningar…jag flyger mycket i jobbet…ibland med familjen åker jag på charter…bara för att det kanske passar mig bäst….det finns mindre ovana resenärer…som föredrar charter…och de har i all rätt, rätt att få resa och utan att få bli kallad White trash…eller vad du nu sa….

…tänk på att den passagerare som betalar din lön..kanske även den flyger charter

charly harper
2010-08-10 07:27

tjejer som hejar på varandra??? sätt 10 tjejer på en öde ö å du har paradise hotel bråk efter en timme, sätt 10 straighta killar på en öde å du har efter en timme 5 st som jagar mat å 5 st som bygger tak över huvudet! därav kaoset på vissa flygningar!

OMG
2010-08-10 02:22

Jobbar inte på SAS. Bor och flyger utomlands.
40-60 tjänstgöring timmar/månad (inklusive stand by)
Nettolön på 3500-4500 €,EURO.
Max paxantal på B 747-400 är 420 (business+economy)
B 747-400 med 3 klasser,first,business,economy, max 360 pax.
Crew på 27 personer, flight deck 2xkapten och 2x styrman.
I kabinen purser+ 22 flight attendants.
Ordentliga crew rest areas med sängar+pyjamas+dusch.
Jobbet är smidigt,allt är gratis också i economy.
Ingen försäljning av snacks,,pre-order,inga dumma charter pax.
Ordentliga förmåner,ID-biljetter,hoteller,you just name it.
Allting mycket bättre organiserat än på charter bolag.

Bellami
2010-08-09 22:54

OMG: Reguljärvärdinna – 40 till 60 timmar i VECKAN, eller 100 blocktimmar i månaden – nettolön 22.000 kr! Inga mysiga middagar på stranden – kanske en å annan hamburgare på Mc. Donalds i Luleå.

cc
2010-08-09 15:52

Varför denna pajkastning, sandlådenivå tycker jag. Varför kan folk inte bara få jobba med det dem vill? charter el reguljärt beror ju helt på vad man föredrar och hur man vill leva sitt liv individuellt vad man väljer.

Någonting tjejer borde lära sig är att heja på varandra istället för att stjälpa, handlar inte om att vara bäst eller vad som är bäst, mitt val att jobba charter är bäst för mig medans reguljärt passar någon annan bättre, enkelt.

Ödmjukhet är en viktig egenskap i detta yrke tänk på det:) fly safe.

OMG
2010-08-09 02:46

Det är wannabe white trailer trash som will jobba på charter…..och samma gäller med paxen som flyger charter.
Wanna be,never gonna be.
Reguljär värdinna ( 40-50 timmar/månad.Lön 30.000-40.000 netto/månad )

Bellami
2010-08-08 12:45

Ja, vem skulle någonsin vilja jobba på charter??? Kanske den som gillar att jobba i snitt 3 dagar/vecka på sommaren, och kan stå ut med 3 dygn i Thailand (på vintern) – efter ett tolvtimmarspass? Kanske den som tycker om att “tjata o ha lite trevligt” med sina passagerare? Vet inte, men jag kan förstå om det är svårt att hitta dessa människor? Förstår att de flesta hellre flyger maxtid på ett reguljärbolag, och känner ynnest över ett par februaristopp i Kiruna. Jag förstår! Jag ska söka mig dit så fort jag någonsin kan….Muuuaahhhhaaahahahaha….:-)

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500