Totalt SAS kaos!
New york flighten SK 907 från Oslo, vänder til CPH, 264 pax, väntade i 5 timmar, och så kansellerar SAS hela flighten. 50kr till ett kaffe! Varför tar inte SAS hand om sina passasjerare!?
svar
Mat och dryck finns, samt drinkar.
Och nu, SK 998, från Shanghai, 250 p sitter i Novosibirsk! Utan mat och drycka!
Pierre, det er en logikk bak alt.
Klart det er bra å ha en partner som Lufthansa(LH) m.fl. i ryggen, men hvor lenge ? Jeg ser at SK-flighter til/fra tyske flyplasser ikke lenger har LH-nummer i dette selskaps bookingssystem.
Klart at mange reisende med den omtalte 907 har andre destinasjoner enn EWR. Men når man er på blokk i CPH kl. 14.28 lokal, så begynner mulighetene å renne ut for å komme frem samme dag. Spesielt i denne tid av året hvor fly er fulle, egentlig godt for selskapene.
Mitt guess er at alle pax måtte overnatte i CPH og i tyske byer. De fleste med EWR som sluttdestinasjon ble forsøkt sendt med det sene fly, dette ble kansellert.
Nå var vel disse pax heldigere enn de i OVB-der var det vel neppe gode feltsenger av “Norwegian”-typen…..(Den skal dere/ni ha, “SAS-falang”)
@svar pf , selvklart er det opdigtede historier som for så vidt godt kunne väre sande men ikke er det som du klart også beviser og modparten ikke. De kunne godt väre sande på en anden dag og en anden flight. Forlöbet er som rigtig nok som skole eks betragtet , sagen er at SAS rent faktisk tager hånd om sine pass. og de kommer frem ikke så meget senere og ofte når det er USA der er i spil ved aflysninger ja så er det Lufthansa der hjälper til når ellers f.eks ORD , IAD , SFO har hjulpet det de må kunne.
Mikael Johansson, det jeg er ute etter er å avsløre oppdiktede historier fra “SAS-kramare”, folk som sier at det kom frem 4-5 t sene til sin destinasjon osv.
Bruker man enkel logikk, så ligger det noen beskrankninger i rutefremføring FRA CPH til NYC(EWR, JFK,LGA) at dette neppe er mulig-derfor har jeg utfordret innsenderne til å komme med sine utvidede opplysninger, rutenr-routing.
Dersom innsenderne IKKE gjør det, så setter de selv selv, og “muligens” også det bolaget de søker å forsvare (som deres mammaer og pappaer er ansatte i (?)) i et dårlig lys.
At driftsuregelmessigheter skjer fra tid til annen hos alle bolag må aksepterer, sikkerheten kommer først ! Vi må også kunne se at det ikke alltid er så lett for en carrier å avse personell a la case SK907, når 260+pax trenger ombooking. Like så mye forståelse for at et norsk privat bolags handlingagenter sannsynligvis ikke er de best bemannede når de har driftsuregelmessigheter, spesielt på Long-haul.
Jag var inte där, jag är inte anställd av varken SAS eller Norwegian MEN när det kommer till pajkastning och gnäll vinner SAS-kramarna på forumet med GOD MARGINAL över Norwegian-kramarna.
@EBG, Jag tror inte att dom som kostant kastar smuts på SAS, är Norwegian anställda det hoppas jag i allafall för Norwegian att dom inte är. Om dessa människor verkligen jobbar på Norwegian, då har dom verkligen problem..
Skillnaden på SAS och Norwegian är , om nånting händer då försöker SAS att hjälpa sina pax på bäst möjliga sätt. Norwegian skickar en SMS där dom säger åt folk att ordna annan transport själva..
EBG, det vil utstå mer profesjonellt om du kan gi oss din reiserute med flightnr fra CPH !
Først da er du troverdig.
Nej jag tror inte alls att du var där Ronald. Jag tror du är en av många som skriver skit här för att de jobbar på Norwegian. Riktigt låg nivå i många trådar här, med pajkastning. Men vad vinner Norwegiananhöngare på att kasta skit på en konkurrent? De framstår bara som osympatiska.
Jag var där och kunde konstatera att det sköttes riktigt bra. Kom fram ca 5 timmar sent och det kunde varit mycket värre.
Jag var där. En katastrof!
Peter, kjører jeg Flightradar, så parkerte SK907 i CPH kl. 14.28 lokal.
Da kan du ikke ha nådd/hinnat LH til Frankfurt 14.50. Neste LH gikk 18.40, men har ingen forbindelse til NYC’s flyplasser. Over MUC samme.
Jeg antar du ville ha nevnt at SAS redan hadde fikset overnatting til deg i Tyskland ?
Glømte du å nevne det, eller….var du ikke med overhodet ?
Tyvärr blev inte alla det.
Jag var på flighten. Fick en voucher och en måltid på flygplatsen. Blev ombokad till Lufthansa med 4h försening. Exemplariskt hanterat av SAS! Tydligt vilket fullservicebolag det är.
@SAS-Micke, lugn! Fokusera på din arbetsplats!
Dette er en tråd om de siste dagers SAS long haul kaos. IKKE bland Norwegian opp i denne tråden!
Norwegian säljer biljetter och fyller sina maskiner. Kunder återvänder bevisligen efter “skandaler” man läst i media. Så vem ska lära av vem? Förra SAS rapporten var ingen rolig läsning.
När Norwegian har problem med pilotbrist och lämnar tusentals passagerare utan hjälp, så dyker det upp idiotinlägg om SAS här. Det är så uppenbart att det är Norwegiananhängare som ligger bakom och det ger väldigt dålig reklam för DY.
Norwegian vinner inte över SAS genom att kasta skit, även om till och med Kjos gör det. Man framstår bara som osympatisk lögnare.
Låg kvalitets flygbolaget Norwegian skulle kunne lära sig en del från SAS om hur man lösar sådanna problem , men det vill man tydligen inte man struntar hellre i kunderna.
Det är tyvärr ganska tydligt att vissa Norwegian fanatiker hellre kastar skit på konkurrenter som faktiskt klarar av att lösa problem, än i ser hur verkligheten ser ut, tragiskt..
Ha ha, det här forumet är ju helt otroligt! Jag har visserligen bara läst en del, men det verkar som att några letar efter fel som SAS gör, bara för att sen kunna peka på att Norwegian minsann inte är ensamma om att ställa in flyg eller strula till det på nåt annat sätt.
Slappna av lite och skaffa er lite distans till saker och ting 🙂
Meget sjovt at kalde det kaos når det lige präcis er det det ikke er. Alt er håndteret og modsat norwegian så sidder de der ikke endnu. Märkeligt at man forsöger at däkke over egen utilsträkkelighed ved at lede med lys og lygte efter fejl hos konkurenten.