nya grejer för cityairline
såg SE-RAC på landvetter idag, vitmålad,betyder att skyways loggan går på snart:( kan lova att inom 2 månader är huvudkontoret GOT borta, mestadels av adm personal borta, samtlig personal uppsagda,för att åter-anställas i nytt bolag till lägre löner. Management kommer säkert att kastas ut.
Snart kommer piloterna att få göra LPC på flightsafety i Paris,,,, billigare där. Eller har jag fel?
svar
City Airline är ett dotterföretag till Skyways eftersom Skyways var köparen. Cimber är ett systerföretag till dessa bolag eftersom Manswell var köparen. Detta är sant om uppgifterna i media om vem som är köpare till bolagen är sanna.
City Airline är ju ett väletablerat och väl inkört namn iallafall på i Västra Sverige. Så att behålla namnen på de olika systerbolagen kanske inte är så dumt.
Det finns fortfarande anledning att skriva City. City flyger under eget AOC och all marknadsföring sker under namnet City Airline. Hur det kommer att bli vet ingen så riktig. I alla fall inte de som jobbar i den dagliga verksamheten.
Management methoder som används är:
1) management by champignon: keep them in the dark, feed them shit, and if a head pops up, cut if off.
2) management by helicopter: come out of nowhere, raise a lot of dust, and disappear before it settles.
Att de här fungerar väldigt bra ser man i den här tråden: alla tror något, ingen vet…
Låter väl som ett av de vettigare besluten man tagit att koncentrera verksamheten till GOT där det redan finns personal med både kunskap och lång erfarenhet. Det råder en del ovisshet om man skall behålla namnet City Airline och Cimber Sterling i systerbolagen.
Varför skriver ni city??? det heter skyways aka mansvell enterprises >LTD.. nötter
Bertilsson är Vd.
Det blir fint det här…..
Det är redan bestämt att kontoret för nya skyways kommer att ligga i GOT. Trä ungas delningen håller på att flytta dit också så det kommer snarar bli en ökning på kontoret i GOT.
Lägg kontoret på GOT, låga kostnader och City är ett av de friskaste bolagen som Manswell har köpt. Cimber/Sterling blöder okontrollerbart och kommer aldrig att gå med vinst. Skyways velar startar upp linjer som sedan läggs ner hela tiden man kan ju undra hur deras ledning fungerar. Ser inget mervärde i någon av de senare bolagen om jag skall vara ärlig.
Men skulle det inte dra igång för ett halvår sen,eller mer
City har fortfarande planer på expansion. Två EMB ska säljas (tror SE-RAC är en av dessa och det är därför den blivit vit) men 6 nya ska komma till. Hur det blir med deras MD-80 vet jag inte.
Blev det alltså ingenting av City’s lågprisflyg mellan olika orter och till Göteborg? Jag trodde benhårt på konceptet ( eller inte)