Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Intresssant om Air Berlin

Tråden startades av Sven Nilsson

Såg en intressant hemsida som berör Air Berlin och Sverige. Mycket tänkvärt!

Spana in www.avoidairberlin.n.nu

Publicerad den 2012-04-21 23:15
Skriv ett svar
Antal svar: 4

svar

Lenny
2012-04-23 01:49

Mycket tråkigt när sånt händer, men AirBerlin tycker jag inte gjorde något fel. Du kan inte springa och boka en resa själv och förvänta dig att flygbolaget står för kostanden utan att själva ha någon kontroll över vad de får betala. Deras uppdrag är att ta resenären från punkt A till punkt B inom rimlig tid och du ersätts i propotion till vad du betalar för biljetten. Hade du flugit long-haul i business class med AirBerlin hade du antagligen suttit på ett plan väldigt fort till din destination med ett annat flygbolag medans om man köper en vanlig economy class utan flex så åker du med nästa tillgängliga flyg med samma flygbolag. Detta gäller nog de allra flesta bolag. Det jag tycker är lite intressant med din hemsida är att du tar upp att de har fått hela fyra (4)!!! anmärkningar hos allmänna reklamationsnämnden, hur många har Lufthansa, Air China, Austrian, British Airlines, Continental, Delta, LOT, Finnair, Malmö Aviation och Thai fått? Alla dessa fullservicebolag tillskillnad mot AirBerlin som var en Low-Cost carrier när detta inträffade. Tror du att du hade fått mer hjälp av de andra Low-Cost bolagen på listan som Wizz, Ryan och Easyjet än vad ni fick av AirBerlin? Man får vad man betalar för helt enkelt, det gäller det mesta här i livet.

Anders
2012-04-22 22:36

Jag tycker personligen att innehållet är intressant. Hur arg måste en kund bli innan han lägger ned energi på en smutskastningskampanj och hur stor skada kan han (och andra missnöjda) göra?

Själv slutade jag helt att flyga med Europas största ultra low cost bolag efter en liknande händelse för dryga två år sedan. Innan dess hade jag snittat nästan 90 flygningar per år under sex års tid (jobbpendling).

Att inte hålla goda relationer med sina kunder kostar enorma pengar. Det vet alla seriösa företag. Seriösa flygbolag behöver för mig inte göra så mycket mer än att fortsätta vara seriösa för att (åter-)vinna marknadsandelar.

Boy Kott
2012-04-22 16:59

Suck en till rättshaverist, kan förstå att det suger om det gått till som sidan antyder men det finns alltid 2 stories och sanningen brukar hamna mitt i ungefär.
Att göra en sida och i princip önska sig död och förintelse för företaget ja då kan det vara läge att kalla in en psykolog. Man kan driva sin sak smidigare än så här.

Sven
2012-04-22 12:03

Tråkigt att folk använder forumet för att göra reklam åt sina egna sidor. Jag vet att du inte heter Sven och jag vet mycket väl vem du är.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500