Jettime för SAS
Jettime ska flyga 3st 737 för SAS kommande sommar. Vad håller SAS på med?
svar
Varför inte bara flyga med RyanAir när SAS ändå bara hyr in någon billig operatör?
Om man än ändå skall flyga med ett lågservicebolag kan man lika gärna välja det billigaste..
Vad har BRA med detta att göra ?? Håll dina spekulationer till BRA-tråden
Ryktas att även BRA ska köra åt SAS under en period,
Jettime ska flyga en 737-800 åt SK hela sommaren
Smartlynx flyver intet som helst for SAS denne sommer og det er heller ikke planen de skal gøre det fremover.
Jettime har fløjet et par enkelte afgange for SK i maj, men det er ikke noget man har planlagt på fast basis.
Leste en statistikk på Ch-aviation (var det vel ?) at SAS er det selskap i Europa mest “suverent” mest ACMI.
Det är väl Smart Lynx som kör SAS sommarprogram? Eller har jag missat något? Fick de hem från Alicante förra sommaren trots att jag hade hade bokat mig och familjen med SAS Plus.
Jettime inne och flyger även denna sommar? Är det temporärt eller ? OY-JYB har flugit för SAS 1,3,5,6Maj
Ja SAS borde tänka om helt.
Det tråkiga är att dem behöver inte uppvisa vinst någonsin.
Väldigt tråkigt att det ska vara så.
Anställda verkar ju inte va direkt lojala och bäddar för sitt eget slut.Verkar inte finnas någon Teamkänsla alls.
Att ha SAS Main och SAS Connect med samma kollektivavtal på samma baser, Stockholm och Köpenhamn är helt oförklarligt. Otroligt ineffektivt då det går åt mer crew och admin samtidigt som det blir mindre flexibilitet.
Det hjälper inte mycket att SAS main skyller på Connect och vv.
SAS är alldeles för tungrodd och komplext, och därmed ineffektivt
Main, och Connect måste bli en produktionsplattform som är effektiv och utan en massa krångliga avtal som kräver en massa människor i admin för att tolka avtal.
Det är hög tid at SAS blir kostnadseffektivt, det har aldrig bolaget varit förut.
De som inte vill vara med att riva gamla SAS och bygga nytt får gå.
Det är connect och Link som inte lyckas leverera tillräckligt med kapacitet till sommaren så man behöver hyra in. Expansionsplanerna är väldigt ambitiösa. Vad gäller Connect lyckas inte CAE leverera kurser fort nog och Link lyckas inte attrahera tillräckligt med kvalificerade kandidater.
ABC, du vet verkligen inte som vanligt vad du pratar om!
Vad menar du med “obekväma charterflyg”? JTD och SAS har exakt samma antal stolar ombord på sina 737, dvs samma pitch.
Minst lika bra crew, och servicekonceptet bestämmer ju SAS på vilken nivå den ska ligga på beroende på vad man betalar.
Jobbar du verkligen inom flyget?
Visst vill alla spara och tjäna pengar men det finns ändå en gräns när man svärtar ned sitt eget varumärke så mycket att det i längden inte blir lönsamt. Att erbjuda A220 från ett välrenommerat partnerbolag är inte detsamma som att hyra in obekväma charterflyg för att sälja produkten som något annat.
Det är väl precis som med Air Baltic i somras? Rimligen vill man kunna flyga mer på sommaren när man tjänar pengar och mindre på vintern när man förlorar pengar.
SAS har inte tillräckligt med flygplan och personal att flyga trafiken i sommar…nu blir det JetTime istället för AirBaltic.
Stämmer billigare hyra in
SAS Main kommer minska mer och mer allt kommer läggas på Connect och Link och andra flygbolag.
Vadå vad håller SAS på med?
sv jtd. Dom hyr in för att kunna bli lönsamma. Egen produktion med egen personal är ett svart hål kostnadsmässigt.