Nordic Aero i fortsatt samarbete med Norwegian
Publicerad den 27 september 2010Det långsiktiga avtalet gäller både Ramp och Passagerar Service, samt Avvisning (De/Anti-Icing) på Stockholm-Arlanda Flygplats.

Catharina Redgård Commercial Director på Nordic Aero kommenterar – Norwegian och Nordic Aero har framgångsrikt samarbetat under många år, därför är vi oerhört glada för att vi nu får förlänga det samarbete och gå en spännande framtid till mötes. Norwegian har en fantastisk expansion och vi är oerhört glada att få vara en del av deras framgång."
Norwegian opererar för tillfället runt 900 flighter per månad på Stockholm-Arlanda Flygplats som hanteras av Nordic Aero. I tillägg till det hanterar Nordic Aero också Passagerar Service i Umeå samt Luleå, Avvisning av flygplant och Exteriör tvätt i Oslo och Köpenhamn.
Bjørn Erik Barman-Jenssen, Director Station and In-flight Services säger: "Nordic Aero har varit vår partner på Svenska flygplatser många år. Tillsammans har vi utvecklat effektiva processer och automatiserade lösningar på flygplatser med framgång och till gagn för våra Passagerare. Det är med glädje vi nu kan informera att vårt Partnerskapssamarbete fortsätter också i framtiden.
Nordic Aeros starka fokus på kvalitet, kundnöjdhet samt deras profil som ett oberoende Flygservice företag passar Norwegian".
Kommentarer
Jag flyger med Norwegian varje vecka från terminal 2, och det är väl inget fel med Nordic Aero? Lönen kanske?
För övrigt – ett nyhetsbrev måste produceras av någon med god språkbehandling.
Rent allmänt håller Flygtorget pinsamt låg språkstandard vilket faktiskt gör att det emellanåt blir svårförståeligt. Anglicismerna flödar, man kan inte direktöversätta från engelskan, det blir heltokigt. Roundtrip på engelska heter dubbeltur på svenska, rundtur är något helt annat, till exempel.
Antagligen är det så att varken Menzies eller SAS kunde ta över handlingen då de skulle bli för dominanta på ARN. Visst är EU:s konkurrenslagar fina, Menzies och SAS?
Bara att grattulera Nordic. DY är den näst största operatören på Arlanda. Surt sa räven, för de konkurrenter som eventuellt hade tänkt sig att ta över handlingen.
Grattis till er som jobbar på nordic aero,
synd att gnällspikarna ska alltid hacka o gnälla,
priserna är som dom är i flygbranschen men det ger oss jobb
Andreas, jag har översatt din mening till engelska:
” It’s a bit funny that THEM produce this article right now when everybody says that THEM will go bankrupt”
Tycker du att det låter knasigt? Precis så knasigt skriver du på svenska. Det är inte svårare att skilja på “de” och “dem” på svenska än på engelska. Om du inte klarar det skriv hellre den mer vardagliga formen “dom”.
Jag får lov att glädjas till NordicAero, grattis!
Lite kul att dem kommer med den här artikeln nu när alla säger att dem kommer gå i konkurs och allt
Jag förstår inte varför någon överhuvudtaget orkar bry sig om att kommentera en sådan här icke-nyhet.
Bye bye nordicaero! sorry
Jag räknade och fann att skribenten i ovanstående text använt stor bokstav på hela 28 ställen där det ska vara liten. Otroligt! Är det ett dagisbarn som skrivit?
Att man slinter på tangenterna är förlåtligt (“flygplant”) men inte att man använder stor bokstav i mitten av en brödtext på substantiv som inte är namn. Ej heller på adjektiv. Detta ska en skribent som får betalt för sitt jobb aldrig tvivla på. Man särskriver inte heller sammansatta ord (“Flygservice företag”).
North Hub kommer ta Norwegian kontraktet nästa sommar, det är en sak som är säker. Dom kommer dumpa priserna och ta in personal från Lettland, Estland, Litauen…
Bör nog själv byta jobb för snart vänder vinden för Nordic, dagen är straxt kommen… vänta o se så ska du få se
Grattis får man säga, kul. Fattar ej alla bittra personer på flygtorget som bara skriver skit om allt. Så sjukt omoget och hålla på som det görs här. Glädjs istället och är du så missnöjd så byt jobb. Läs allt som stått om Nextjet, de försöker iallafall och jobbar i rätt riktining.
Är själv en medarbetare som är stolt att det står Nordic Aero på ryggen.
Kvalite sköter väl renab väl om dom kan?
Att Nordic Aeros starka sida är kvalite & kundnöjdhet..? Sitter han fast i sin stol vid skrivbordet lr??
Hoppas Norwegian byter vid nästa sommar på ett handlingbolag som verkligen satsar på kvalite på ARN..
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten