
Norwegian bygger upp en ny flotta
Publicerad den 23 oktober 2023Kommentarer
LN-DYM, LN-DYR och LN-NIE är inte återlämnade till leasingsällskap. Ni får gärna faktakolla före ni publicerar nyheter.
För att förtydliga, så det inte missförstås. Norwegian byter från 737-800 till 737-8MAX, kan tänkas de sista blir MAX10. Inga Airbus inplanerade än. Men måhända fler ERJ 190E2, snarare än färre…
BRA – norskägt.
Norwegian – rekonstruktion 2021
Flyr – konkurs
Norse – snart i konkurs (2024?)
Widerö på fallrepet
Braathens konkursmässigt när SAS tog över
Nja – knappast framgångsrikt.
hva skal fly på 800-m baner i fremtiden ?
Deres Dash-8-100/200 er snart 30 år i snitt. De er ikke produsert de siste 15 år, og det er svært få på second-hand markedet. Våre myndigheter fabler om el-drevne maskiner. De er nok langt frem i tid.
å lese innlegget gir mellom linjene, at det blir Boeing og Max for Norwegian.
Ellers, WF er det eneste som pr idag kan fly på dette landets mange 800 m baner, kombinert med de strikte regler norsk tilsynsmyndighet gir mht navigasjonssystemer. Skulle WF ryke ökonomisk, er det ingen andre som kan ta over, og kompetansen vil etterhvert opplöses og forsvinne.
Bara ge Norrmännen en eloge.
Här har vi Bra på fallrepet i Norge har Norwegian pengar att förnya sin flygflotta.
Vad är det för fel på de Svenska flygentreprenörerna, eller alla konkursnissar som verkat i den Svenska flygbranschen. Många misstag SAS har gjort kan även tillskrivas Svenskt management.
Ser fram emot att Norwegian byter ut sina trånga Boeing 737-800 och Max mot något mer modernt. Ska vi gissa på att det blir en mix av Airbus 320- och 321 Neo i huvudflottan?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten