SAS prissänker i Skandinavien

Publicerad den 14 september 2003
Kommentarer
Scandinavian Airlines har lyckats sänka sina kostnader men möter en hårdare konkurrens och prispress från nya aktörer. Bolaget behöver få in fler kunder i flygplanen och kommer nu med flera erbjudanden för att befästa sin ställning som dominerande bolag på de större linjerna på hemmamarknaden.
Det tydligaste beviset är att affärspriserna kommer att sänkas med 20 %. Även privatresepriserna kommer att sänkas, men framförallt förenklas regelverket runt priserna.

Omvärlden och kundernas beteende har förändrats snabbt de senaste   åren. Som en naturlig följd måste Scandinavian Airlines förändra sig för att fortsatt möta kunderna krav om prisvärda och enkla flygresor. Detta
gäller speciellt på flygningar inom Skandinavien,
säger Anders Ehrling, chef för Scandinavian Airlines i Sverige.


Förändringen av kunderbjudandet inom Skandinavien (Scandinavian Direct) är en del av det åtgärdsprogram (Turnaround 2005) som kommunicerats tidigare som ska sänka kostnaderna med 13-14 miljarder SEK fram till och med år 2005.


Scandinavian Airlines kommer inte att bli ett lågprisbolag. Vi räknar fortsatt med att prissätta oss över nya lågpriskonkurrenters nivåer och det gör vi därför att vi  levererar de mervärden som kunderna är beredda att
betala för,  framförallt tidtabellen och frekvenserna, en enklare och mer lättåtkomlig resa samt givetvis punktligheten och ett gott bemötande
, avslutar Anders Ehrling.


Resor med de nya priserna börjar säljas den 9 oktober och första resdag är den 26 oktober.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten