Genombrott för svenskt elflyg: United beställer 200 ES-19
Publicerad den 14 juli 2021Kommentarer
1) Varför saknas certifieringskrav fortfarande. Det går inte att bygga ett flygplan utan dem.
2) Hur lång blir IFR-räckvidden med en timmes reserv till alternativet och sen 45 (?) minuter holding?
3) Hur mycket längre tid blir turnarounderna med elladdning istället för tankning?
4) Hur kommer vi ha med värmen i kabinen när det är minus 30 garder?
5) Vad kommer certifieringen att kosta? Historiskt har det ställt till för många projekt.
Ja du – 3 passagerare, 2 piloter och en kabinanställd. Låter som en lysande affär…..
Glöm elflyg före år 2045
Kan garantera att det kommer att vara två piloter. Allt annat vore att begå ett elflygssjälvmord.
Och detta är minsann fakta! För Leifs mamma har sagt att han aldrig kan ha fel! Så det så!
Det bästa med elflyget är att det kommer att behövas max en pilot per flygplan. Det sämsta är att varje biljett (ex.vis Stockholm – Göteborg) kommer att kosta minst 5000 kr enkel resa i dagens penningvärde.
Den investeringen var lite i överkant…korrekt summa var 35 miljoner INTE 350 miljoner.
De aerodynamiska och propeller ljuden kommer att finnas kvar.
Flygplanen kommer dessutom att viska sig fram i luften, går att ha trafik även nattetid.
Bromma och alla andra citynära flygplatser behövs mer än någonsin när dessa kärror kommer i luften!
Skall slutmonteringen ske i Säve då med?
Varför inte allt nytt flyg eller transport fordon som går på annat än kolväte? Det pågår forskning med enorma investeringar på nya drivmedel ny teknik.
Riktigt kul att elflyget går framåt. Det kommer att revolutionera resandet. Flyget kommer snart bli det snabbaste, miljövänligaste och billigaste resealternativet!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten