Tråden startades av: Lastmästaren  2019-02-08 10:25:15
PIR G ARN 
Vad tycker ni om nya piren (PIR G) som kommer att byggas. Jag tror att den blir fett najs att åka ifrån och arbeta på.

https://www.swedavia.se/contentassets/806ce7f90d394b5ab833931a6839e6a4/samradsunderlag20170428.pdf

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

emil.
2019-02-21 18:38:36
SV: PIR G ARN
Xxx, det du påstår är naturligtvis trams och fel.
Emirates flyger idag 2ggr/dag med 777 från ARN och 1ggr/dag med A380 från CPH. Uppenbarligen är underlaget på ARN för stort för 1xA380 men för litet för 2xA380 eller 1xA380 + 1x777/787.

EK har själva motiverat beslutet att inte flyga med A380 på exakt detta sätt. 2 daily ger dessutom bättre service och möjlighet att flyga med 3 class config (dvs med First) istället för bara economy business som de gör på CPH.

Xxx
2019-02-21 00:21:17
SV: PIR G ARN
A380 på Arlanda... Kommer aldrig att hända, varför skulle något flygbolag betjäna ARN med A380, för att flyga kvart fullt flygplan. Kom igen nu ARN är inte nån storflygplats och blir det aldrig, försök leva med det, det gör vi andra..
Smurfen
2019-02-19 07:43:41
SV: PIR G ARN
Men det kanske är ett första steg till att göra en parallell pir till F piren
Sv.@Proffset
2019-02-19 04:33:39
SV: PIR G ARN
Jaha, som altid när statliga företag anlitar konsulter är det dyra och okunniga konsulter , som ser till att mjölka kassan ordentligt. Och ingen bryr sig för det är bara att sekretessbelägga och mörka allt.
Ska bli intressant att se notanför bygget, om man får, vilket inte är sannolikt.
@Proffset
2019-02-18 20:55:05
SV: PIR G ARN
Det är konsulter utifrån Swedavia som tagit fram detta som är det bästa att göra för tillfället.
Ska bli kul att se fler än en A380 på ARN.
Propellern
2019-02-18 19:33:34
SV: PIR G ARN
Gör F + G till en SAS/Star Alliance terminal med både utrikes och inrikes på samma!
Proffset
2019-02-18 18:47:50
SV: PIR G ARN
Det verkar lika oigenomtänkt som alt annat somSwedavia/ ARN gör...
Gateagenten
2019-02-18 16:55:38
SV: PIR G ARN
Allt som minskar antalet remote avgångar är ju välkomnat. Intressant dock att de väljer att bygga Pir G stickandes ur Pir F istället för parallellt mellan Ramp F och G. Tänker även att det var ett intressant val med tanke på F28 då den även förminskar antalet nya gater det kan bli
 

Tillbaka

BAM
MCC-kurs
Air BP
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev