BA med 787 till ARN under sommaren…
Following their arrival, both aircraft will be used for training before they go into service. This will include pilot and cabin crew training at Manston Airport in Kent, customer service trials at Heathrow and a period of short-haul flying – Stockholm for the 787 and Frankfurt for the A380. Flights within the UK will also take place during this period and further details will be announced nearer the time.
svar
9 aug – 30 aug kommer BA 780/781 vara en B787. Den kommer att parkeras remote då den inte får plats vid plats 66 eller 67. Gate 68 är numera en Schengen gate och kan därför inte användas. Förhoppningen är att den parkeras på gate 69 för en kort och smidig bussresa. 🙂
@Pilot på DY
Ethiopian var först ut.
@pilot på DY
Vi får väl se 😉
Ryktas i korridorerna att vår Dreamliner kommer besöka ARN innan BA, bara för att bli först ut.
Om BA ville ha A380 på ARN kunde de kanske ställa den remote på cargo-rampen! Tror att de främst ville ha 787 på ARN!
Haha, Har Swissair stått på T2 med MD11 så kan BA stå där med B787, lägg ned sandlådan! Det var A380 som inte kunde stå på T2 och fick därför flyga på FRA.
Enligt Menzies intranät blir det en remoteparkering på gate 69
Jag ser inget hinder i att Gate 68 skulle kunna ta 787 då den inte har någon akter trappa
Preliminärt så kommer BA 780/781 flygas med B787 mellan 9 aug och 30 aug.
Ett problem är att det inte finns någon plats på ARN T2 som kan hantera den flygplanstypen, enligt vad jag har hört.
Bra Nicke, då hoppas vi på att du som verkar insatt meddelar under vilket period det blir så vi kan boka in en resa med 787 när detta blir möjligt.
Fel info ! Det är bestämt och officiellt att det blir 3 veckor i sommar som BA781 byter ut sin B767 mot en B787. Datum är klart med inte officiellt ännu. Kommer släppas vilken dag som helst hörde jag idag!
Datum ej officielt ännu, men två veckor i AUG är BESTÄMT!
Någon som har datum?
@Bertil
Med kommentaren “Underlag? Det handlar om crew training.”
Min följdfråga, sitter du i SAS styrelse?
@Bertil
Med kommentaren “Underlag? Det handlar om crew training.”
Min följdfråga, sitter du i SAS styrelse?
Tror det ikke før fakta er på bordet, e.g. vi får se an trafikken. Dette har lite med avundsjuke å gjøre.
Den norska avundsjukan åter igen! BA kommer att flyga 787 under två veckor till ARN, inse fakta!
BA har (ca) 22 B-767, hvorav (ca) 7 går i europeisk trafikk-hvorfor skal 1-2 787 nettopp gå fast LHR-ARN v.v., det er ganske usannsynlig-men at den vil dukke opp på enstakig flyging er mer trolig.
Troligen? Det är redan bestämt att den skall flyg 767:ans tur.
A380 kommer gå långt ifrån full på LHR-FRA-LHR också.
Det vet jag väl att det är crew training det handlar om. För den skull sätter man ju inte in ett överdimensionerat plan på en linje med lite underlag. Därför blir det 787 på ARN som troligen kommer att gå på de turer som idag flygs med 767.