När griper en myndighet in i fallet Norwegian???
Jag bare undrer och är inte lägman , men det Norwegian prästerer på long haul er utan
nånting jämnförbart i flyhistorien , kan inte väre lagligt att drive luftfart på det sättet.
Irregulariten har ett omfang som gör att det är rent lotteri om man kommer frem eller hem till tiden.
Man har ingen ägna mekanikere på plats på bortaplan men skyller på Boeing , i senaste
fallet hadde dom underestimeret ett bromsproblem , annars hadde man reagert annorlunde??? Vad är det for en forklaring ??
Absolut ingen bliver ombokad till andra bolag , inga Norwegian anställde som kan ta en decission på nånting , allt är gennom handling bolaget , fint nok normalt , men i fall som dom vi ser nu är det inte tillräckeligt att nån som sitter i Oslo sickar en sms.
Vem säger att folk alls har deres mobil med på semesteren , dyrt med roaming så kanske inte påslagen osv osv.
Det setup Norwegian använder på longhaul är kass och burde inte väre lagligt , jag forventer att myndigheter i Skandinavien eller annanstans griper in mod detta luftcirkus och säkrer passagernes rättigheter som just nu är NON exsistent.
svar
@svar Jersey , your replies keeps surprising me by the the new lows you manage to reach every day.
Rest assured Pierre, You Can try Air Angola or something!
@svar Jerry , Yeah right , and you will be the only one attending since the funeral was cancelled 18 months ago……hahaha
Funeral service for SAS has been booked, it will be low key, due to lack of funding
@svar Jersey , ja de er sandelig godt på vej mod afgrunden.
Pierre. Don’t worry, Norwegian are fully capable of digging their own grave.
I Knowl SAS has not received public funding.
I know that EU now are investigating if SAS public funding might have been illegal. So the authorities are taken action in the SAS case.
Till anonyme Kurt!
Det avtal som ett flygbolag tecknar med en passagerare är det som gäller! Läs Svensk/Norsk rätt.
Var på Norwegians hemsida gör man hänvisningar till begränsningar enl. Warsawa Conventionen och Haag Protokollet?
Läs du igenom EU´s regler de gäller som konsumentskydd.
Så är det ANONYME KURT!
Lasse. Detta är en Norwegian tråd.
Det är inte en “min pappa är bättre än din pappa” tråd!
Og? Hva har det med fakta i saken å gjøre?..
Svar till den anonyme pappskallen “Sv Kurt”.
Du kan tycka vad tusan du vill, ta och läs igenom Warsawa Conventionen och
Haag Protokollet.
Nye opplysninger er kommet fram. Braathens’ mistenkte spionasje fra SAS. Lik det eller ,ikke. Men sånn er det.
@svar lasse , pröv at läse ordentligt og forstå ordentligt , der er ingen der benägter at Sas blev dömt, men forhold dig til der bliver skrevet at Sas ikke spionerede på Braathens og selskabet var dödsdumt grundet meget tunge overenskomster (som Sas desvärre har overttaget),manglende omstillingsevne, kämpeadminstration og stärkt faldende indtägter.
Bengt, nå må du holde opp med idiotiske bortforklaringer. I det siste, har det vært mange artikler om at Braathens også mistenkte industrispionasje mot eget bolag fra SAS. Dette har IKKE noe med den andre saken gjøre. Punkt. Når det gjelder den andre spionskandalen, så ble SAS, og INGEN andre dømt, i to rettsinstanser i Norge. punkt.
Lasse, försöker du skriva om historien?
Norwegian Air Shuttle som senare blev Norwegian, flög Fokker 50 för Braathen och Braathen hade därigenom insyn i deras bokningssystem. När SAS köpte Braathen så följde denna möjlighet med på köpet.
SAS köpte ut Norwegian Air Shuttle och ersatte dem med SAS Commuter men möjligheten till insyn i bokningssystemet togs inte bort.
Innan SAS köpte Braathen så hade man alltså inte insyn i bokningssystemet.
Undres, var den spionasjen etter at BA ble dømt for å ha spionert på Virgin, samtidigt eller rett etterpå?
Likhetstrekk? “Lærte” evnt SAS-ansatte noe av BA her ?
Det er bare vås. braathens hadde sterke mistanker om at SAS spionerte på dem også. Og det var en av grunnene til de gikk konkurs. Så prøvde SAS den samme taktikken mot Norwegian, før de ble tatt, og dømt. NAS kunne gått konkurs, om ikke SAS hadde blitt stoppet for sine dirty tricks!
Der er noget om snakken, SAS blev dømt men det car tidligere Braathens ansatte som ikke kunne nære sig for at kigge på oplysningerne der lå frit fremme.
Men klart fair nok at SAS blev dømt.
Nisse, v.g. sjekk fakta FØR du skriver, her har Lasse rett.