JET TIME ATR 72-600
Hej på er!
Jag har lite funderingar angående jet time och deras ATR. Jag skulle gärna flyga för dom men jag finner inte så mycket info på deras hemsida eller annan media.
Hur många flygplan har man i produktion och när förväntas det fyllas på?
Rekryterar man kontinuerligt eller har man folk i en pool att plocka ifrån?
Jag hörde tidigare att dom står för diff training mot Bond så länge man har 73-500 ratingen sedan tidigare.
Är det någon här på forumet dom jobbar för jet time på atr eller har varit i kontakt med dem på annat sätt får ni gärna kasta lite ljus över frågorna.
Hälsningar
Lasse Karlkvist
svar
Vilken upphandling var det man förlorat?
Piloterna i Jettime går med i FPU. Bra eller dåligt?
http://www.check-in.dk/jet-time-piloter-melder-sig-under-lo-fanerne#.VFk5JWduYqM
De 2 atr 72-500 er lige blevet refurbished, de skal agere back up for de 8 sas maskiner samt producere ad hoc charter
Deras två ATR 72-500 står parkerade i CPH utan uppdrag för tillfället.
@Uo
Vilket bolag har tagit hem den upphandlingen?
Verkar som JT inte fick senaste SAS upphandlingen i CPH på fyra ATR:er.
10 Atr. Det var fler än jag trodde!
Rekryteras det någon personal till dessa.
Känns som braathens rekryterar oftare till deras atr, ändå har man bara hälften så många.
Eller rekryterar jettime kontinuerligt i det tysta?
Hur många ATR har Jettime?
Senaste ryktet säger att en hel del crew sökt deltid.
Någon med insikt?
Ja det finns svenskar simfötter ATR på JT. Det blir ingen bas i Sverige, bolaget vill inte betala svensk socialförsäkring. Man väljer heller att betala hotellnätter.
Finns det svenskar som flyger ATR för Jettime eller är det enbart Ex-Cimber Crew? Kommer de öppna bas på Arlanda?
Det är kanske behagligt att hyra in en del kapacitet så man blir mer flexibel. När kontrakten går ut kan man ju bara säga nej till fortsättning om så behövs. Då slipper man förhandla med fack och omplacera personal och massa sånt.
Sen kan man ju även spela leverantörer mot varandra för att ständigt pressa priset. Tex Braathens mot jet time osv
Aldrig mer turbopropp i SAS var det någon figur som sa…
Varför tar inte SAS in ATR i egen regi? Borde inte det vara billigare och mer effektivt än att hyra in ett annat bolag som ska göra “vinst” egna mekaniker, eget OP osv…
Verkar inte som de behöver folk.
Av de som var på tester i juni har man ju inte heller tagit in i bolaget ännu vad jag vet
Söker de fortfarande piloter?
Hög arbetsgivaravgift och kollektivavtal avskräcker en bas i Stockholm.
Borde man inte ha en bas i Sthlm med så får man ju bort lite hotellnätter?
Jettime är inte förstavalet direkt om man vill ha ett liv utanför arbetet.
15-20 hotellnätter per månad. Inget traktamente!
Lönen hade varit ok om man kom hem varje dag, men inte som det ser ut idag.
Ska du ha fler ATR?