Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Händer förmodligen bara Ryr

Tråden startades av Ior

http://www.di.se/artiklar/2014/1/20/uppretade-passagerare-plundrade-plan/

5 timmar sena.. Minst! Och kompenserar inte ens med lite käk, klar som korvspad att folk blir sura även om dom nästan åkt gratis.

Publicerad den 2014-01-20 17:15
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

B
2014-01-21 19:58

Ior: Ok ursäkta, jag som hade fel där.

OnT: Jag börjar bli så trött på kommentaren att man får vad man betalar för.
Köper man en biljett med Ryan så betalar man ju självklart för att man ska ta sig från punkt A till punkt B. Man betalar inte för att hamna i Nantes istället för i Paris 7h försenat.

Sen händer ju sådant lyckligtvis ytterst sällan. Så jag kommer fortsätta boka och betala för att flyga med Ryanair. För nästan alltid går det på tid och allt fungerar precis som det ska, ganska snabbt och smidigt också.

Nisse
2014-01-21 13:07

Oavsett så bryr sig den flygande irländaren bara om sina intäkter. Fortsätter folk att flyga med dom så kommer ingenting att förändras. Löften om bättre info och gud vet vad det lovas så blir det ingen förändring förrän pengarna minskar. Dvs sluta flyg med detta “extra-avgifts-bolag”. Förväntar ni er samma backup och service vid tekniska eller operationella förseningar som man får av nätverksbolag så boka då er biljett med dessa bolag och bojkotta irländarens humbug eller sluta klaga och inse att ni köpt grisen i säcken.
Den berömda g-s-g modellen. Går det så går det.

Sven D
2014-01-21 12:06

Åker man med Ryan, så får man vad man betalar för! Folk fattar inte hur lågprisbolagen funkar, förrän det är något problem! Men då vill de minsann ha samma service som på de andra bolagen.
Man får vad man betalar för!!!!

Ior
2014-01-21 11:59

Haha! Nä, jag jobbar inte för Norwegian, inte SAS heller. Sitter fint på ett fortfarande hyfsat bra charterbolag 😉

B
2014-01-21 11:31

Händer bara Ryan för att de flyger så mycket till Marocko. Att beteendet är djuriskt förvånar mig inte, folk därifrån är i allmänhet som djur till beteendet.

Ior:
Nu jobbar ju du för Norwegian har du väl sagt?
Det är nog sista bolaget som har något att säga när det kommer till förseningar, speciellt jävligt långa sådana.

råger
2014-01-21 11:04

För RYR’s europeiska kunder är det nog ganska klart att man skall förvänta sig
noll kompensation eller assistans.
Tvekis på om RYR’s Nord Afrika kunder fattat detta ännu.

Degenererad dyslektker
2014-01-21 09:40

Sätter man sig i en Ryanmaskin så har man förbrukat sin rätt att klaga, alla vet vad det handlar om, billogast möjliga transport med risk för extra utgifter vid problem.

Öga för öga tand för tand!
2014-01-20 22:46

Fantastiskt. Jag ska flytta till Frankrike!

Ior
2014-01-20 19:16

@amen va fan – tror det var en fin protest paxen gjorde:) hade också blivit sur om
Man inte ens fick kaffe efter en sådan väntan.
Men oandra sidan, Ryan är väl inte direkt kända för att vara kund vänliga

amen vafan
2014-01-20 18:49

”Jag är varken en rånare eller en kidnappare. Vi var trötta och irriterade på grund av en dåligt hanterad situation. Vi var törstiga, hungriga och utan information om vad som skulle hända. Vi kompenserade oss genom att ta för oss av mat och dryck. Efter sju timmar i planet i stället för två och en halv behövde folk äta.”

Amen vaafan gå o köp dig en mackjävel din snålefan.

Hoppas polisanmälningar gjordes mot berörda passagerare. Någonstans finns väl en gräns!!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500