Tack till Norwegian!
Nu är jag så trött på alla bistra inlägg om Norwegian! I mina ögon ett fantastiskt flygbolag och tack vara dem har Svenska folket blivit globetrotters, ni kan inte jämföra Norwegian med Ryan Air!
Servicen på Arlanda via Nordic Aeros Handling, 10 manuella diskar och personal på golvet som hjälper till och visar hur det går till är mer en beundransvärd!
Är man sen till Checkinn gör Nordic Aeros personal allt för att försöka få med passageraren, inte ett statiskt nej som Ryan Air kör med utan går det så går det!
Service Excellence även för ett lågprisbolag!
svar
Tack Norwegian för att ni förstör den nordiska flygmarknaden.
Tack för att ni är så kortsiktiga.
Tack till Norwegian som fixade 2 extra semesterdagar i Florida för mig och min familj.
Tack Norwegian; Vi får möjligheten att regelbundet flyga HI FLY och Euroatlantic. dom har nya och spännande plan!
Tack vare Norwegian :
– Så slipper många Norrmän och Svenskar transfer på Kastrup
– Så tvingas SAS normalisera deras priser
– Så finns det stora valmöjligheter med direktflyg
Bengan
En svenske er så dum, at han ikke vet sitt eget beste. Punktum.
@svar Nisse ll, Jeg sträber fremad og ikke bagud , önsker “bare” ordentlige forhold for ansatte i luftfart uanset hvilket selskab man er ansat i , tror nok rigtig mange Norwegian indirekte ansatte holder med og önsker bedre forhold end bare at väre en lösarbejder ansat af et vikar bureau og afskåret fra at flyve langt og piloter der ikke kan blive udnävnt til kaptajner osv osv , listen er lang.
Grattis Norwegian.
Pierre din gamle goe bakåtsrävare. Det.ä 2014 nu !
Borde inte tråden heta “Tack, Nordic Aero”?, just sayin’.
Veckans historia:
Två norrmän åker från Oslo till Bergen i ett tvåmotorigt flygplan.
Plötsligt stannar den ena motorn, varpå en av dem säger:
– Hoppas att den andra inte stannar, för då får vi sitta här hela natten!
@svar Lars , det er jo bare önsketänkning gamle dreng , find en anden fantasi at hygge dig med.
Ikke rart at SAS går konkurs. Med ansatte som Pierre og hans komiske medsammensvorne. Har ikke noe liv , men hyler og skriker om Norwegian dag ut, og dag inn.
@svar nev , hvad for fasoner er du ikke kan klare ved danskere , at vi smiler og kan lide vort job selv om vi er blå og gule af tärsk fra nov. 12 ??
Norwegian slår SAS på en rad punkter, jag hoppas att de kan ta sig in I en alliance, och skaffa ett bra bonus system. Jag skulle gärna byta mitt sas guldkort mot ett liknande hoa norwegian om möjligheten fanns.
Dock fortsätter jag med SAS tillsvidare även om jag tröttnat ordentligt på deras danska fasoner.
@svar SAS failure , hold da helt op hvor har du gode argumenter for din sag , du har da virkelig ordet (skrevne) i din magt… stor cadeau til dig du må väre professor.
På vilka av angivna punkter är Norwegian bättre?
Specificera också hur de är bättre.
Norweginans största brister.
A) Dålig hantering av kunder i samband med inställda/försenade flyg.
B) Saknar Alliance.
C) Har för tunt linjenät jmfr SAS.
.SAS når 25 orter i Sverige med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS når 42 orter i Norge med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS och StarAlliance når 1328 platser i 195 länder.
.Norwegian spelar i en lägre division.
D) Norwegian har dåliga flygplan för long haul (Mycket strul).
E) Norwegian har inga lounger.
F) Norwegian saknar fast track och smart pass.
G) Norwegian har inget bra bonussystem.
H) Norwegian har inte 24 timmars öppet köp.
Lycka till!
Som svar på våset fra DY brister: Norwegian 1 – SAS en stor fet nolla!
Norweginans största brister.
A) Dålig hantering av kunder i samband med inställda/försenade flyg.
B) Saknar Alliance.
C) Har för tunt linjenät jmfr SAS.
.SAS når 25 orter i Sverige med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS når 42 orter i Norge med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS och StarAlliance når 1328 platser i 195 länder.
.Norwegian spelar i en lägre division.
D) Norwegian har dåliga flygplan för long haul (Mycket strul).
E) Norwegian har inga lounger.
F) Norwegian saknar fast track och smart pass.
G) Norwegian har inget bra bonussystem.
H) Norwegian har inte 24 timmars öppet köp.
Detta var några av de punkter som Norwegian saknar.
Jag är ingen Norwegiankramare. Jag flyger nästan uteslutande med SAS både inrikes och i Europa. Jag har haft Eurobonus Guld till och från i 15 år. Jag uppskattar både Ryanair och Norwegian för de har tvingat SK att anpassa både kostym och priser till nutid.
Om SAS kan pressa ned kostnaderna med 15% till (framför allt på Amager) så tror jag SAS kan ha en fin framtid.
Mvh/Leffe
Förstår att det är frustrerande för en Norwegian kramare att inte sakligt kunna bemöta argumenten.
Mitt förslag, har du inget sakligt att komma med håll tyst för din egen skull.
Så du har följt Kjos överallt eftersom du vet att han inte har sagt….
http://www.travelnews.se/artiklar/nyheter/20140210/kjos-vi-skiter-i-norrmannen
Dina personliga åsikter är ej så intressanta.