DY long-haul förlust 1 miljon per dag
källa: www check-in.dk
svar
Och flyger du med sas får du betala Linkans lön.
Det är du som flyger med Norwegian som får betala.
1miljon SEK eller Euro?
Det senare per dag tror jag mer är sanningen då bolag tenderar till att skriva ned sina förluster inför kvartalsbeslut då bolaget annars hamnar i än sämre dager pga sina neg röda siffror……
Ett seriöst bolag följer gällande lagar och regler. Ett oseriöst bolag försöker alltid lura sina kunder.
Ett oseriöst bolag tar inte sitt ägaransvar.
Norwegian är de som är oseriösa eftersom de både ignorerar allmänna reklamationsnämnden, transportklagenämnden och endast motvilligt betalar vissa passagerare kompensation på en flight. Detta trots att ALLA passagerare på flighten drabbats av samma försening.
Detta driver fram onödigt processande och är straffbart i Sverige.
Seriöst bolag är det ett bolag som lever på skattepengar?
En milj back om dan det är en formidabel vinstmaskin jämfört med SAS!
Trots alla försök att frisera resultatet blev det en historisk stor förlust.
Norwegian är nog låst med dålig leasingavtal.
Man verkar försöka expandera sig ur krisen vilket troligen endast förvärrar situationen.
Jag har tänkt samma sak, många gånger.
Det är väl prestige nu, eller också kan de inte komma ur leasingavtalen på 788 utan höga kostnader?
Vore det ändå inte bättre om de gick tillbaka till den lönsamma idén att flyga pax i Europa med nya plan till bra priser?
sv pf, det er konstatert at staten Sverige har et rettsvesen, og dersom tvist, skal saker løses der.
De som bestrider denne mulighet, må jo minimum kalles useriøse, noen ville kunne bruke andre, sterkere, utsagn !
De har mer plan på gång.
More planes = more loss?
Seriösa bolag gör rätt för sig!
Oseriösa bolag låter passagerarna stämma dem i domstol.
Oseriösa skribenter på detta forum stöder oseriösa bolag.
sv pf, jaha, vi kan således konkludere med at du har flere nick.
Ett seriöst bolag följer i allmänhet ARN´s beslut i fråga om ersättningar.
Ett bolag som inte betalar något utan att en domstol skall vara inblandad ÄR INTE ETT SERIÖST BOLAG!
NORWEGIAN ÄR INTE ETT SERIÖST BOLAG, Ryanair är mer seriöst än Norwegian.
sv pf, skal jeg tolke det til at en ikke-seriøs person forsøker å definere en seriøs person ?
Og sv pf, når jeg ber bestemte innsendere definere, eller komme med svar, ja direkte henstillinger til de, da kommer du…..eller er du også “Pierre H” og “Ugh…..” ?
Ja seriøst ?
Ett bolag som generellt vägrar betala ersättning till passagerarna om de inte blivit dömda i domstol.
Det är inte ett seriöst bolag.
“Ughh,ännu en försening”,
er du snill definere hva du mener om seriøst bolag for oss ?
V.g. la være å skrive for 1sjuttonde gang om pax rettigheter og ARN, men hva du mener med “seriøst bolag”?
Til det med pax rettigeter vil jeg tilegge, jeg ser også frem til saken i Attunda Tingsrett m.v.
Långa förseningar
Du har rätt till service från flygbolaget (telefonsamtal, förfriskningar, måltid, övernattning på hotell, transport till hotellet)
om förseningen är:
två timmar eller mer vid alla flygningar på högst 1 500 kilometer;
tre timmar eller mer vid alla längre flygningar inom EU och vid alla övriga flygningar på mellan 1 500 och 3 500 kilometer;
fyra timmar eller mer vid flygningar på över 3 500 km utanför EU.
Flygbolagen är skyldiga att informera om passagerarnas rättigheter till de passagerare som drabbats av överbokning, inställd flygning eller en försening på minst två timmar. Informationen ska innehålla fakta om passagerarens rättigheter i EU och om hur man kontaktar den myndighet som har tillsyn över reglerna.
Huvudregeln är att du alltid ska försöka lösa en uppkommen situation på plats. Flygbolaget har ofta representanter på flygplatsen som du kan vända dig till.
nårweigan Longstay är försenad till Fort Lauderday idag.igen typ 6 timmar,Kom till flygplatsen idag Ny beräknad etd 19.!0..
787 är trasig och ersättningsmaskin kommer från cph..
Avianor informerar inget om ngn gratis macka,funderar på att begära ersättning.
Man får det man betalar för..fast nu känns det som det hade varit värt 800kr extra för att flyga med ett seriöst bolag.
Ingen som vågar gissa?
Hur stor tror ni Norwegians förlust blir för år 2014?
Ni som inte vågar gissa, vänligen avstå från kommentarer utanför ämnet.