Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

God Jul Malmö Aviation- era tomtar

Tråden startades av olles bror

Visst blir man förbannad…Hade köpt en biljett med Malmö Aviation för att flyga Bromma-Landvetter.
När jag kom till flygplatsen såg jag att jag skulle hinna med en tidigare flight än den jag var bokad på.
Glatt traskade jag fram till gaten och frågade om det fanns plater kvar på den tidigare flighten, det fanns det.
Nu slutade serviceandan…tjejen frågade om mitt boardingkort och sa sedan att min biljett går inte att ändra. Men hon föreslog att jag skulle gå ut i terminalen och uppgradera biljetten (för en kostnad av ca 1000 kronor). Men i nästa mening sa hon att det hinner du ändå inte…

Exakt samma sak hände mig i fredags, på samma sträcka med samma biljett typ. Men då stod en annan tjej vid gaten med en helt annan service nivå än tjejen idag. Då åkte jag med det tidigare flyget och tyckte att Malmö Aviation var ett riktigt schysst bolag. Idag tycker jag att Malmö Aviation är något helt annat.

Jag åker flera gånger i veckan inrikes, men företaget jag jobbar på snålar på stålarna och skall alltid köpa dom billigaste biljetterna, jag blir så klart drabbad.

God Jul på alla (utom vissa på MAVIA förstås)

Publicerad den 2014-12-14 20:19
Skriv ett svar
Antal svar: 22

svar

Killen med oflyt
2014-12-16 00:13

Jag fick vara med om en liknande historia på SAS.

Jag hade bokat en biljett till CPH men satt på flygplatsen och funderade om jag inte skulle ta och åka till EWR istället. Flygplanet stod på flygplatsen och avgångstiden skiljde ca 2 timmar.
Jag frågade personalen i gaten, men detta gick minsann inte för sig. Det fanns biljetter kvar (Även billiga biljetter, jag kollade på SAS hemsida) men ändå valde dom att skicka mig till CPH.

Vart tog spontaniteten vägen?!?

M.P
2014-12-15 22:12

När jag reser på Stand By biljett kan jag lista om mig på vilken flight eller dag jag vill…så är det bara…och vill jag inte åka alls…får jag pengarna tillbaka 🙂

Jonas
2014-12-15 20:40

Hämtade vår nya Nissan förra veckan. Det stod en fräck Mercedes cab i hallen, osåld. Varför fick jag inte byta till den, gratis, den stod ju bara där och samlade damm. Dumma bilförsäljare, ingen servicekänsla där inte……

Jonas S
2014-12-15 12:35

Nu får det vara slut på vinsterna i flygbranschen! Vi måste gemensamt köpa flygbiljetter som alla är lika! Det kan inte vara så att några som har mer resurser än andra kan köpa ombokningsbara biljetter, medans andra som inte har samma resurser måste köpa biljetter som inte går att boka om. Och sen finns ju alla som inte har råd med flygbiljetter alls. Vi måste värna om dessa arma stackare! Vad ska de göra? Ta bussen? Eller stanna hemma? Är det rättvist? Nej just det! Lika biljetter till alla! Rösta på (V) 22/3!

Sv E
2014-12-15 12:21

Jag köper fullpris för att jag vill ha flexibilitet. Kunna boka om till ett senare flyg eller tidigare flyg. Inte nödvändigtvis samma dag. Åker en dag tidigare eller senare hem än ursprungligt planerat. Utresan försenas eller tidigareläggs.

Detta får inte standby passageraren tillgång till. Endast samma dag tidigare i mån av plats (bara detta en stor begränsning).

Per-Unkel
2014-12-15 11:14

Låter som mina döttrar, som tyvärr är vänstervridna. -Alla ska få allt. Sen blir de chockade av att saker och ting kostar något.

Tönten
2014-12-15 11:05

Ta på dig tomteskägg och köp en käpp så kan du få åka på pensionärspris.

SAS Steward
2014-12-15 10:45

Ja det är klart att allt ska ingå och det ska vara max flexibilitet, men det får ju heller inte kosta något, guuud!

Fritz
2014-12-15 10:42

Det ska vara billigt! Och allt ska ingå! Fatta det Skåningar!

CC
2014-12-15 10:21

Vem är tomte egentligen? Läs biljettreglerna!

Sv E
2014-12-15 10:11

Du tillåts ej boka om din biljett men följa med på STANDBY basis. Det är skillnad det.

E
2014-12-15 10:07

Om Du skulle få boka om din icke ombokningsbara biljett, varför skulle Du, eller någon annan, då välja att köpa en dyrare ombokningsbar biljett……..

Linkan
2014-12-15 09:11

Det är god affärssed att tillåta resenärer åka med tidigare flyg (standby) om platser finns lediga. Då finns det möjlighet att sälja ytterligare en plats på nästa avgång.

Mikke
2014-12-14 23:09

@ Olles bror; du får den flexibilitet du, eller ditt företag betalar för såklart. Skulle du inte själv bli ganska sur om du köpt et fullprisbiljett som är ombokningsbar och du hör att hon/han framför dig i kön får åka med, fast hon/han har en billig biljett som inte går att boka om?

Lori
2014-12-14 22:52

Du kan inte förvänta dig att få en tidigare flight gratis. Hur hade det sett ut om alla bara gick runt och trodde de kunde bli specialbehandlade, som du trodde? Det hade varit kaos. Mavia brukar dock kunna vara flexibla vid vissa tillfällen. Det är aldrig norwegian eller ryan. Jag har personligen fått byta till tidigare flight gratis, men jag är flygande personal på annat bolag med ID-avtal.

Man får tycka som man vill. Men de flesta som åkt mycket med SAS, Mavia, Norwegian eller gud förbjude ryan eller avies, och kan jämföra tycker nog inte att Mavia är sämst iaf…

God jul, och hoppas du kan bearbeta dig ut ur livskrisen du fått pga detta.

KalleP
2014-12-14 22:16

Oj da det ser ut som att fem Mavia anställda finns här på forumet och försvarar bolaget. Måste vara typ hela arbetsstyrkan som har söndagsledigt.

säkert
2014-12-14 22:12

En sak är säker, Olles brors glas är alltid halvtomt. Konstigt att det är så vanligt.

M.P
2014-12-14 21:34

Vill man ha förmånen att kunna byta flight…då får man helt enkelt betala för sig…det är väl antagligen därför flygbolagen väljer att ha olika biljettyper.

God Jul

Iskallt
2014-12-14 21:32

Du har inte tänkt på att avgångarna / biljetterna är olika dyra? Hur skulle det se ut om alla iskallt tänkte som du?

H.A
2014-12-14 21:01

Köp en ombokningsbar biljett eller tig.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500