Tuifly Nordic Long-haul
Någon som vet vad som händer med långmaskinerna på tuifly nordic nu när en av B767 försvinner? Kommer den att ersättas av något plan? Kommer Tuifly Nordic få egna 787-8 och när?
svar
Jag har fått ny ägare i DHL så ska flyga frakt nu i ett par år. Hoppas på spännande destinationer !
@Henry
G-OBYF har 291 på Vintern dock.
328 är sommar-konfigurationen.
G-OBYF har 328Y så väldigt trångt på longhaul rätt igenom.
TUI blir one brand. I know!
Min kusin har kommit från England GOBYF och gästar Sverige under hela vintern
End of lease tidigare i höst. Ska bli fraktkärrra för DHL.
Mitt kontrakt hos BLX tog slut så nu solar jag på varmare breddgrader. Men min kompis RFR är fortfarande kvar. Med vänlig hälsning, RFS
Någon som vet var SE-RFS tagit vägen?
Är det inte högsäsong för 767,orna nu?
De två 787orna som tidigare var tänkt för TUIfly Nordic gick till övriga TUI bolag
Läste någon gång på planespotters.net att dem hade beställt 2 egna men det har försvunnit nu.
Nej, TUIfly Nordic kommer inte att operera en B787-8 under sitt AOC, däremot kommer systerbolaget Thomson Airways och TUI Group att operera B787-8 från Stockholm för Fritidsresors räkning under vintersäsongen.
Den B767-300 som försvinner ersätts tillfälligt av en inhyrd B767-300 från Thomson Airways fram till i vår då en “ny” B767-300 tas in på TUIfly Nordics AOC och på svenskt register.
En lånad 767 från Thomson.
Vad jag har hört så verkar blir det ingen 787 till Tui fly Nordic.
Dom kommer att låna en 767 av Tomson