Klarar inte Norwegian av att tjäna pengar?
Ett årsresultat på 75 mio NKR med en omsättning på 22,5 miljarder är väl föga imponerande..
Som jag ser det finns det två förklaringar på detta. Antingen säljer dom biljetterna för billigt, eller också har Kjosen trollat bort en större vinst via sina otalliga dotterbolag, med det syfte att slippa betala nån vidare skatt, på vanligt trixande vis.
svar
Men det er ikke min fejl!
Det är ju det jag säger – du gör inga fel ph………
@svar Trött , hvad er det at göre fejl ? Jeg pröver at lade väre med at fare med usandheder , men har mine nuancerede meninger omkring et vist selskab og det er der frit frem for. Men det er ikke min fejl hvis nogen ikke lige får det sidste ord med i en sätning eller betydningen af et lille indskudt ord som forandrer et udsagn fra at väre en påstand til i stedet at väre et gät omend kvallificeret.
Smart att länka till en artikel som kräver sign in eller subscribtion.
Hur går det med att leasa ut Airbussarna egentligen?
“CEO says airline doesn’t want full ownership of that business and will look at options, including stock-market listing” – http://www.wsj.com/articles/norwegianair-shuttle-to-consider-spinning-off-aircraft-leasing-unit-1455826845
ph Du är bäst, gör inga fel…………
Svar@DC-10 , du har helt ret , det var ikke fakta men en lös mening som kan väre sand måske ikke. Dog meget normalt beteende fra fonde. Derfor skrev jeg også ” har vel” hvis du närläser linien omkring stötte opköb hvilket på dansk ihvertfald klart viser at det er et slags gät. Fuld förståelse hvis det glippede , her kan man godt tale om at et ord gör en stor forskel.
Snälla DC-10 och Pierre Holmberg, vänligen ta er fajt nån annan stans, vi andra är inte intresserade.
Vad har du för källa som gör att du kan påstå, att fonder med Norwegian aktier stödköpte? Hur är det med din “sanning och fakta”.
Precis så är det, pengar flyttas till andra bolag i koncernen. Man måste titta på andra faktorer, exempelvis leverareas många nya maskiner om något.
Tecken på att bolag inte tjänar pengar är när det börjas spara på ALLT. Snags åtgärdas först när de verkligen måste. Man kör hjul ner till limit innan det byts. Man skulle kunna skära ner på det extra simulatorpass alla piloter från från träningsavdelningen. Denna verklighet är vi långt ifrån idag.
@ok Nu har jag identifierat mig. Vilka företagsekonomiska kunskaper har du?
Man bör läsa en hel P/L innan man ställer frågan.
En otroligt massa saker kan påverka nettovinsten. Allt från avskrivningar till investeringar och etableringskostnader. Sedan kan moderbolaget välja att fakturera dotterbolag en för alla möjliga skatteeffektiva avgifter (och tvärt om).
Mvh/Peder
fakta:
blir vinsten för stor, pengarna går inte att dela ut i aktievinst mm.
då har gubben problem
det är mao en balansgång.
gömma pengar på eget konto
ge “ägarna” lite pengar
ge pax…..nada…i bästa fall tältsängar vid teknik förseningar
the name of the game girlz…..
Pröv at gå efter emnet i stedet for manden , er 75 mill imponerende ? NEJ og derfor gik aktie kursen ikke op , siger vel alt. Burde faktisk havde gået ned men fondene med mange norwegian aktier gik vel i brechen med stötteköp.
Ok har inga som helst företagsekonomiska kunskaper. Däremot besitter han ett genuint starkt hat mot Norwegian och allt som har med Norwegian att göra. Tragisk människa.
angår inte dig om du inte vill indentifiera dig själv
Vilka företagsekonomiska kunskaper har du?