Nextjet startar London City
Nu är det klart att Nextjet börjar flyga London City
http://www.nextjet.se/News.asp?NewsId=67
svar
Man knyter ihop två ATP:er med spännband,jäklar vad bra det går.
Minsann!! Tråden startades för drygt tre och ett halvt år sedan!
Här lyfts det trådar ur arkivet minsann
@ NTJ
Bra idé!! Det borde dom alltid göra. När den ena går sönder, starta den andra.
Man knyter ihop två ATP:er med spännband,jäklar vad bra det går.
Vad ska dom flyga med då? Banan är ganska kort (1500 m för start och 1350 m för landning) och smal (30 m) med en hel del CIO. GS på ILS (IGS?) är 5,4 grader. Det är en Cat C-flygplats som kräver SAQ. Det sista är en smal sak, men har de flygplan med tillräcklig prestanda?
Hur blev det till sist? Kom de igång med LCY???
Nu vet vi 2/4 linjer. Någon som vet de två sista? Det ska bli två till enligt marknadschefen.
http://na.se/nyheter/2.2212/1.817069-next-jet-okar-kapaciteten-pa-orebro-flygplats
RA…>> Kanon, tack för svar!
Till 01 L: Det var Malmö Aviation som flög Bromma-London City. Det var några år sedan- före konkursen.
Till Know it: Det är ju inte någon ny linje när man börjar flyga för Air Åland på linjer som redan finns och utförs av en annan operatör. Enbart skojiga nyheter för personal och ägare på Next Jet. Vi andra bryr oss inte ett dugg.
Det där med vite har drabbat alla flygbolag som haft med Rikstrafiken att göra. T.ex. fick Skyways några hundra tusen av samma anledningar, http://www.vk.se/Article.jsp?article=251639.
Källa?
Rikstrafiken drar in ordinarie ersättning till flygbolaget NextJet på grund av brist på punktlighet och inställda turer under sista kvartalet förra året.
Rikstrafiken har granskat sista kvartalet 2009 och konstaterar till exempel att på sträckan Hemavan-Arlanda var punktligheten bara 86 procent.
Dålig punktlighet
På sträckan Vilhelmina-Arlanda var punktligheten 90 procent. Enligt avtal ska minst 95 procent av turerna vara punktliga.
På de här sträckorna har flygbolaget också ställt in fyra turer under den aktuella tiden.
På sträckan Östersund-Umeå ställdes en tur in och på sträckan Lycksele-Arlanda ställdes två turer in. För de här bristerna får bolaget nu 450 000 kronors avdrag i bidraget.
Inget svar
Rikstrafiken konstaterar också att de vid upprepande tillfällen begärt in uppgifter från NextJet om orsaker till bristerna i punkligheten och inställda turer utan att få svar. Man konstaterar också att flygbolaget rapporterat in felaktiga biljettinstäkter.
———————————————-
Nextjet ska flyga för Air Åland, två av linjerna är MHQ-HEL och MHQ-ARN.
Vilka är dessa 4 linjer det pratas om?
Det snackas om ännu fler nya linjer, 4st. Någon som vet?
Att kabinen inte får veta någonting alls är väl inte nåt nytt?? Men nu snart Juni och inte ett pip i PR om ny linje till London. Jag har vänner som inte ens vet vad Nextjet är för nåt ens! Men hoppas det kommer igång!
Låter ju märkligt att de inte har klart med såna elementära saker innan de kastar ut nyheten på hemsidan. Nån med insyn?
Vilka är de senaste bolagen som trafikerat linjen BMA-LCY? Har för mej att det inte var allt för många år sedan som linjen var aktiv.
Hej!
Det är alltid lika roligt att läsa all Skyways personal som alla har lika “bra insyn i bolaget”!
Jag har ingen som helst insyn alls, men när jag pratade med min kompis som är flygvärd hos NextJet så sa han att han inte alls hade hört någonting om att de ska lägga ner BMA-LCY, snarare att de kommer att satsa på ännu fler linjer!
Menmen, när folk är avensjuka så gör de vad som helst 😉
MVH Calken