Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Austrian Dash 8-400 på ARN

Tråden startades av Pelle

Hej!

Hur vanligt är det att Austrian trafikerar till ARN med en Dash-8-400?
Nu ikväll går OE-LGN på OS316 till Wien.
Jag har aldrig sett eller hört talas om det innan…

Klippte ut en bild från Flightradar24:
http://www.bilddump.se/bilder/20201126210013-188.151.224.237.JPG

Publicerad den 2020-11-26 21:01
Skriv ett svar
Antal svar: 14

svar

pf
2020-12-02 21:37

ABC, du har rett i at norsk topografi er krevende, og at vårt land ikke har hatt nådsarbeid de siste 40-50 år for å bygge/utbedre jernbaner og veier.

Men, kommer man sør for Stockhom så er det jo bare å rulle ut asfalt, og legge skinner/raels.

PÅ den andre side er jo landsbygda blitt snart borte i Sverige. Åker man med tog fra Stockholm havner en i en havneby ved en elv, eller til Sveriges svar på Chicago (i kriminalitet). Riktignok er det noen som ennå har råd, i vår naborpovins, til å fly,men hva er det….3-4 fly om dagen til disse byene.

Norge tar vare på sine utkanter, gjennom den sikkerheten som luftfarten gir.

Disse nødsarbeidene i naboprovinsen, de finansieres vel med å ta opp ytterligere lån, slik at statsstølden øker, noe også “sosiialkontorvirksomheten” til SAS blir…..men, kan man trykke penger, så…..

pf
2020-12-02 21:25

Nå er vi i den heldige situasjonen at noen følger med, som ABC, på hva som skjer i norsk luftfart.

Andre innsendere betrer seg som de sitter i sandlådan og skriver sine innlegg. Det er rett at Widerøe for det meste flyr med TP, de har 3 stk E-190 E-2 Jet, en driftsform på motorene både SAS og Norwegian har i Norge.

Å kjøre alt med tp er umulig, men det er det tydeligvis en enkelt som ikke klarer å forstå.

ABC@Norrman
2020-11-30 16:29

En väl fungerande infrastruktur utan flyget kan ni nog aldrig få. Utan oljepengar får ni nog börja klubba ihjäl sälar och skjuta valar igen..

Norrman
2020-11-30 13:44

Norge stoppar helt ja. För det har ju inte funkat hittills i alla år utan Wizz? Det är först nu som Norge börjar fungera?

sv pf
2020-11-30 12:00

Hur kan då Wideröe, har klarat sig i så många år, innan de fick jet?
Trotsade de dina “kunskaper” då?

sv ABC
2020-11-30 11:57

För en gångs skull håller jag med dig. Helt rätt!

ABC@pf
2020-11-30 08:49

För en gångs skull håller jag faktiskt med pf om att det inte skulle funka med enbart propeller på norsk inrikes. Det saknas vettiga alternativ till flyget. Vägarna är lika underutvecklade som järnvägarna och Hurtigrutten går väl visserligen snabbare än en norsk expressbuss någonsin kört men Norge skulle förmodligen stanna helt utan ungerskt lågprisflyg..

Vic
2020-11-29 01:36

@Carlsson Helt rätt!

Vic
2020-11-29 00:52

Så är det ju det är Propeller tider.Smart,Bra,Smidigt,Miljövänligt.

pf
2020-11-29 00:06

Carlson, fungerer ikke norsk inrikes

Carlsson
2020-11-28 17:25

Vore något för SAS att anamma, bara köra TP här i norden.

ABC
2020-11-28 16:29

Tyvärr är det ett tecken på bristen av passagerare. Air Greenland har haft flygningar mellan Grönland och Köpenhamn på närmare sju timmar..

OS
2020-11-27 23:43

Så här i covid-19 tider förekommer flygplanstyper som tidigare inte förekom. OS har kört E190 ARN-VIE några dagar i veckan (innan covid-19 tre gånger om dagen). Antagligen räcker en Dash-8-400 till. AY har flugit ATR till Helsingfors sedan pandemin bröt ut och LH har nu växlat ner till A319/E190 till FRA och CRJ900 till MUC.

Flygare Bob
2020-11-27 17:36

Kostnads effektivt. Förmodligen låga bokningar och Q400 flyger snabbt och är billigare på alla sätt även om Q400 är ett dyrt TP plan.

Allt idag handlar om att minska kostnaderna för att över huvudtaget överleva detta stålbad.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500