Castlelake (SAS största ägare) köper Easyjet
Castlelake som är den största ägaren i SAS har nu höjt budet på samtliga aktier i Easyjet. Intressant att se om de istället för att sälja sina SAS-aktier till Air France/KLM slår ihop SAS trafik inom Europa med Easyjet och avvecklar långdistansflygen eller alternativt låter någon annan ta över dessa. Eurobonus kan säljas till AF/KLM eller Lufthansa Group. Danska staten bävar säkert för en sådan utveckling men kan knappast stoppa en sådan affär utan att riskera tusentals jobb i Danmark.