SAS skrotar Arlanda-Miami
I vintras lyfte det sista Stockholm-Miami flyget, SAS lägger nu ned linjen – trots hög kabinfaktor.
Under vintern 25/26 flög rutten med i snitt 88,4% beläggning enligt t100tool.com (hemsida med info om kabinfaktor på all flygtrafik till/från USA)
Under kommande vinter byter även SAS flygplanstyp på rutten Stockholm-Newark till A321LR, vilket innebär att kapaciteten på rutten nästan halveras.
Detta är en väldigt tråkig utveckling!