Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS skrotar Arlanda-Miami

Tråden startades av Albatroz

I vintras lyfte det sista Stockholm-Miami flyget, SAS lägger nu ned linjen – trots hög kabinfaktor.
Under vintern 25/26 flög rutten med i snitt 88,4% beläggning enligt t100tool.com (hemsida med info om kabinfaktor på all flygtrafik till/från USA)

Under kommande vinter byter även SAS flygplanstyp på rutten Stockholm-Newark till A321LR, vilket innebär att kapaciteten på rutten nästan halveras.

Detta är en väldigt tråkig utveckling!

Publicerad den 2026-06-23 07:23
Skriv ett svar
Antal svar: 0

svar

Inga svar har skrivits ännu

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500