Varför stänger informationsdiskarna på Arlanda?
Vet inte om nån från Swedavia går in här och läser men isåfall en uppriktig fråga: varför i allsin dar ska ni stänga informationsdiskarna?? Hur har ni kommit fram till det ? Nu är de ofta redan stängda ändå men vi som jobbar i terminalerna har flertalet ggr påpekat hur viktigt det är att det är öppet el åtminstone en hänvisning till vart man kan ringa. Och det är sällan terminalvärdarna är på plats i terminal 2 och terminal 4 under peakarna. Inte deras fel utan deras chefer som bestämmer.
Faktum är att det fortfarande är jättemånga som vill ha och även behöver den personliga servicen. Allt kan inte skötas digitalt. Vi i kontrollerna hjälper och svarar på frågor om vi kan. Men det är egentligen inte vår uppgift och vi får heller inte lämna vår position el tappa fokus då det är säkerhet vi jobbar med i första hand.
Andra länder har gott om informationsvärdar ute i terminalerna. Det borde vi också ha.
Tänk om!
svar
Lyfter upp denna tråd igen och undrar vad folk anser om detta.