Dåligt väder ger rätt till ersättning

Publicerad den 18 november 2008
Kommentarer
Allmänna reklamationsnämnden rekommenderar British Airways att kompensera en familj från Lomma med 750 euro för en flygning som blev inställd på grund av dåligt väder.

Sydsvenskan berättar på tisdagen att familjen bokades om två gånger och fick 1 330 kronor till mat och förfriskningar, samt ett presentkort på 3 000 kronor.

Enligt ARN är dåligt väder inte en tillräcklig ursäkt, eftersom flygbolaget inte har visat att alla rimliga åtgärder vidtagits.

Det var i oktober som familjen skulle flyga från Köpenhamn till London. För den inställda flygningen ville familjen ha 3 600 euro i kompensation. Enligt ARN är den summan för hög, skriver Sydsvenskan.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten