Stora klimatfördelar med elflygplan
Publicerad den 28 januari 2024Kommentarer
Green Flight Academy: förlust 8 miljoner kr på en omsättning på under 100 000 kr. Är det hållbart?
Och de verkar byta batterier oftare. Tecnam räknade med några hundra laddningar per batteri för att uppfylla startprestanda. Sen blir det byte.
Det är positivt att elflyg öppnar upp helt nya marknader. Dessutom kan batteriet användas till annat efter den byts ut och sen kan metallerns i batteriet återvinnas.
Realismen är 0 med batteriflyg.
Det visar väl att heart inte fått fram nån prototyp inte ens byggt en mock up trots hundratals millioner spenderade.
För att få ut samma energimängd som ett ton kolväte, Fordras en batterivikt på 30 ton. I allt måste man vara realistisk inte skönmäla det leder inte till utveckling, har inget med boxen att göra, tyder snarare på drömmare utan verklighets förankring.
Vad gäller Heart Aerospace som ska ha ett Flygplan levererat och klart under 2028 så går tiden fort blir intressant och se ett Provflygplan i närtid
Thomas, det är ingen som har sagt att vi har lösningen på alla problem du beskriver, men vi måste ta till oss av de senaste rönen och vad som erbjuds för att utvecklingen ska fortsätta framåt.
försök tänka utanför boxen. Tänk om det vi ser idag är något fantastiskt i framtiden.
“Stort T” jobbar Du för heart?
jag bara säger sanningen, den är svår att ta det är uppenbart. Motbevisa mig om jag har fel. Det flygs inte så många zepelinare längre.
Det går ett flyg I Tyskland som kör på vätgas, vatten i utsläpp, eller Ryska raket uppskjutningar vatten i utsläpp och detta sen 50 talet.
Thomas, jag skulle vilja påstå att den absoluta miljöförlusten är ditt resonemang. Att kväva allt och alla med kommentarer från läktaren kan väll knappast vara sunt?
När du köper innovativa lösningar så bidrar du till en framtida bättre miljö. Att bara hacka sönder alla idéer leder ingenstans.
Är detta ett skämt? eller en beställning av “heart”?
1. jordartsmetaller är ändliga utvinningen kommer att leda till krig, då begränsad tillgång.
2. El laddningen produceras till största delen av kolväten i olika former, hur kan detta vara miljövänligt.
3. Batterier har kort livstid 700 tim måste tillverkas nya, hur miljövänligt är det?
En jetmotor kan köras 5000 tim utan ens heavy maint.
4. Det går inte att bära med sig batterivikten och få en vettig payload.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten