Tråden startades av: Anst SAS  2021-02-20 00:56:55
SAS??BRA 
Det bästa vore att BRA sköter inrikes i Sverige SAS tar vidare ut i Europa och världen.Helt optimal idé.
Ett samarbete mellan oss 2 skulle vara utmärkt.Hoppas det blir så!
/SAS anst.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Lisb
2021-02-22 17:11:42
SV: SAS??BRA
Dett var något jag skrev om SAS och Star Alliance före Covid-19.

Därför väljer jag SAS och Star Alliance

När jag flyger värdesätter jag bolag som!
Har ett stort utbud av destinitationer.
Hela resan på en bokning (även om jag flyger med flera bolag).
Kommer fram på utsatt tid.
Enkel och smidig bagagehantering (checka in bagaget i Salt Lake City och hämta ut det i Kiruna).
Underlättar vi byten på flygplatser. Vi byte på NYC från inrikes till utrikes finns en transfer buss så jag slipper en ny säkerhetskontroll. Snabbt enkelt.
Erbjuder lounger där man i lung och ro kan inmundiga förfriskningar och snaks. SAS har en mycket bra lounge i NYC. Det finns även andra lounger man kan nyttja.
Bolag som erbjuder Fast track genom säkerhetskontrollen.
Bolag där jag inte behöver betala extra för bagage mat mm.
Bolag som har kunnig personal.
Bolag som värderar mig som kund.
Bolag som tar hand om mig som passagerare om något oväntat inträffar.
Bolag man kan lita på.
Har de senaste dagarna flugit 4 long haul sträckor och 6 kortare flygningar med SAS och United. Alla landade på utsatt tid eller före utsatt tid. Mycket god service både i ekonomi och Plus. I SAS ekonomi lång resor finns en flaska vatten i stolsfickan när jag kommer ombord. Mat och alkoholfri dryck ingår likaväl som kudde , filt och underhållning. I Plus ingår även alkoholhaltiga drycker. Deras bonussystem är också en sak att räkna med dessa flygningar har givit mig poäng som berättigar till fyra inrikes t/r flygningar inom Sverige. Som egen företagare är detta guld värt.

PS! A330 har bekvämare säten än United´s nya B777.

Pnf
2021-02-21 22:20:34
SV: SAS??BRA
@Arlanda

Att BRA har personal på just utebaserna är precis vad SAS behöver för att kunna spara in på hotel och traktamenten.
SAS har övernattningar i Östersund, Sundsvall, Kalmar, Ronneby, Visby, Luleå, Umeå osv.

Dock ytterst tveksamt att SAS och BRA skulle gå ihop.
SAS gör allt för att hålla igång sina underleverantörer Xfly och Cityjet. Misstänker att de producerar billigare.
Greger
2021-02-21 15:52:14
SV: SAS??BRA
Önsketänkande,
SAS har redan sina ATR och CRJ som gör exakt detta.
Sv Crew
2021-02-21 13:00:15
SV: SAS??BRA
Det fanns en tid då Linjeflyg hade svårt fylla en Convair Metropolitan 52 platser. Det fanns linjer med en till tre mellanlandningar innan man anlände Bromma. Flög många ggr. till Bromma med en mellanlandning. Det förekom också direktflygningar.


Stockholmare
2021-02-21 11:37:41
SV: SAS??BRA
Blir oerhört intressant nu i april om BRA ska starta upp sin verksamhet med konkurrensen SAS till ARN och Air Leap till BMA. Jag tror den stora massan affärsresenärer är borta 2021 så kvar är det att slåss om de som reser för att hälsa på släkt/vänner. Svårt att se hur det ska gå ihop med den överetablering som då finns. Tror det är smart drag med samarbete SAS/BRA.
DC-10
2021-02-21 10:51:12
SV: SAS??BRA
@ Vic
"Inte kunna"... Eh, jo, det kan man. Inte svårt att ha ett bolag som fixar allt. Kom in i matchen nu Vic, finns flera bolag som endast har ett bolag och som "matar" sig självt.
Crew
2021-02-20 23:55:18
SV: SAS??BRA
@LLA
Men blir svårt fylla en A320 på inrikes tyvärr.
Vic
2021-02-20 23:36:56
SV: SAS??BRA
@DC-10
Nej det skulle man inte kunna.Behövs ett ”matarbolag” med mindre plan och ett större för vidare resa ut i världen.
Och kompetens finns hos båda bolagen.Och NEJ ingen sammanslagning den grejen funkar inte.Däremot samarbete lönar sig.
Arlanda
2021-02-20 22:17:59
SV: SAS??BRA
Det är på gång, varför tror du annars att BRA kommer att avstå Bromma?
Finns långt gångna förhandlingar på detta.
Problemet blir väl snarare om de ska kunna fylla en ARN bas då de flesta ATR piloter jobbade från hemma bas( AGH, VBY,OSD, HAD, med flera.)
Men håller med.
BRA vore nog ett tillskott inrikes med nya maskiner och ett samlat flyg på ARN med svensk besättning som matar till SAS A320/21 som tar oss vidare i världen.
Snark
2021-02-20 15:08:24
SV: SAS??BRA
BRA ligger redan i koma och SAS kan tacka svenska skattebetalarna för att dom håller på med HLR än..

Om SAS och BRA är Sveriges framtid så kan vi likabra lägga ner alltihopa. Tillslut får nog även staten nog av bidragsbolaget SAS och när dom slutar pumpa in pengar så är det ridå direkt.

Andra aktörer som står på egna ben borde vara vår framtid, inte dom ovan nämnda som bara kostar samhället pengar. Man är ju lite nyfiken på varje passagerare EGENTLIGEN betalar per biljett när man räknar in alla skattepengar som pumpas in i bolaget.
Lisb
2021-02-20 15:04:17
SV: SAS??BRA
Jag tycker att SAS skall trafikera de större orterna i Sverige och dessutom trafikera ett antal orter utomlands i Asien, USA, GB och orter inom EU. Det är var affärsmän och semester resenärer reser. Kombinationen av detta anser jag bästa alternativet.

Flyger alltid i förstahand med SAS därefter med en Star Alliance partner. Det förenklar resandet en hel del för oss som inte bor i Stockholms eller Malmö området. Numera endast i undantag med något annat bolag. Har provat Ryanair, Norwegian mflr. och blivit besviken på deras bristande service, egen upplevelse.

Har under åren flugit mycket affärsresor, tidigare också med diverse bolag men kommit till slutsatsen att för mig är SAS och Star Alliace det bästa alternativet.



@LLA
2021-02-20 12:50:26
SV: SAS??BRA
Jaja, nu är det ju inte alls säkert att pyramidspelet Norwegian finns kvar till sommaren..
DC-10
2021-02-20 12:23:07
SV: SAS??BRA
Då skulle man ju lika gärna kunna lägga ner både BRA och SAS och bara ha ex "Swedenfly" och anställa alla i ett och samma bolag.
LLA
2021-02-20 10:02:58
SV: SAS??BRA
SAS kommer att behöva fokusera på inrikes i Sverige och Norge plus intra-nordiska flygningar för att överleva. Utrikesmarknaderan består idag endast av resor till ägda hus och lägenheter i området runt Medelhavet. Samma marknad som Norwegian, Flyr, Wizzair, Vueling och andra LCC konkurrerar på. Framiden för SAS är ytterst osäker och för BRA är det ridå ner.
PM
2021-02-20 09:53:58
SV: SAS??BRA
Och varför skulle just det vara den bästa lösningen? Bäst för vem? Kunderna?
 

Tillbaka

Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn