Bromma-Säve
Varför finns det ingen inrikeslinje Bromma-Säve
Skulle vara bra konkurrens mot Mavia med ett lågprisflyg på denna linje,
Finns det några hinder?
svar
Landvetter lever inte bara på Göteborg, även städer runt om som till exempel Borås och då tror jag det är lite för långt ut till Säve.
Finns dock inrikes till Visby. Men skulle allt vilja se lite mer på just Säve, eller City Airport.
Finns absolut inga slottar att få under peak på Bromma, möjligen för TP men inget för jet. Redan idag är det ganska chokat på morgon och kväll/eftermiddag. Avgifterna är däremot samma för ARN som BMA
Malmö Aviation trafikerade ett kort tag BMA-GSE under konceptet “Snålskjutsen”, höll tyvärr inte så länge…
Det var väl under en mycket kort period i början på 1990-talet som
Gothia Shuttle Express trafikerade Säve – Bromma med Saab 340.
Har för mig att bolaget gick i konkurs och Golden Air tog
över under en kort tid.
Håller med Anders1, men vill även hålla med i slot-problematiken. Vet ej hur Säve ser ut men BMA är redan fullt på tunga slottar tyvärr.
Linjen har funnits men passagerarna uteblev. Räcker det som förklaring?
Verkar mest vara bagagehanterare på forumet då vettiga svar uteblir
Skulle bli för många rörelser på säve. De är redan maxade!
Är avgifterna på Bromma alltså dyrare än Arlanda?
Har dom så mycket trafik på Bromma att det skulle var svårt att få slot tider, låter helt orimligt
Kan möjligtvis Säve vara problemet, det kanske finns några begränsningar där
Lågpris från Bromma?
Avgifterna där är absurda
Tror inte slot på Bromma är huvudproblemet.
En orsak skulle kunna vara att det är väldigt svårt att få en attraktiv slot på BMA.
Sverigeflyg/ Mavia sitter på majoriteten av dessa, och lär nog inte släppa någon.