Norwegian direct entry captain B737 rekrytering
Någon mer som blivit kallad på intervju till Norwegian?
Direct entry captain B737 på contract.
Någon som vet om man blir anställd i Core efter några år? Hur har det varit för dig?
Lön brutto?
Mvh
svar
Det är väl inte alla som känner att långlinjeflygningar är något för dem. Det är rätt slitsamt i det långa loppet. Till exempel att ha en flygning till Chicago för att i nästa vända flyga Bangkok t o r. Dessutom håller man ju ett bättre flygtrim på kortlinjerna.
Dock kanske det är roligare att få flyga lillbussen istället för grisen?
Har man en gång gång flugit 757/767 eller liknande flygplan så har man garanterat en “gedigen” flyg bakgrund med TP & annat smått!
Personligen har jag svårt att se varför man skulle vilja sätta sig i en liten 737a efter sån erfarenhet?!
Arbetslös kan ju vem som helst bli & då blir man kanske mer desperat efter jobb, men varför välja Norweigan?!!
@Piotr
Varför blir man bättre på att flyga för att man gör 20-25 min vändningar??
Förstår inte alls hur det hänger ihop?
Ja för alla vet att åka 767 över atlanten är det man lär sig flyga på ist för 6 leggs inrikes Norge med 20-25 min turnarounds.
Ödmjuk kille.
Om man flugit lite mer riktiga plan, 767, 757 eller liknande, så borde det väl räcka med 3000TT och några hundra timmar PIC?!? Det måste ju vara mycket enklare att ratta en liten 737:a
5000h tot
1500h pic
500h boeing kärror
Lustigt att man inte skulle ha fler kontraktare, men ändå är det den del som ökar mest. Kjosen är go.
Minst 5000h och 737-rating.
Vad är kraven, om det finns några? 1500h och beredd att casha en ng-rating?
Plus sociala betalt, ej att förglömma.
Kolla på det P P RUNE för alla detaljer, men räkna inte med CORE som det ser ut idag. Brutto har du ca €10500