RYANAIR LÄGGER NED!
Ryanair kommer att lägga ned alla sina flygningar till Kaunas, Bryssel Charleroi och Gdansk från Skavsta.
Bolaget lyckas trolla och presenterar detta som en satsning (!) genom att ersätta de 14 borttagna flygningarna med 11 nya till en kombination av Sardinien, Venedig och Marsielle (Frankrikes mest kriminella stad).
Var är satsningen? Sist de gjorde en satsning tog de bort två flighter till Paris och ersatte dem med två till Rimini. Vad är det för satsning?´
Tycker tidningsrubrikerna borde vara:
RYANAIR LÄGGER NED!
svar
Snygg bump, rikspucko. Tråden är ju bara åtta år gammal.
Det var väntat!
Släpp det där nu CabinCrew..Låt trailer trash gänget glädjas över bluffbolagets “storsatsning” på de stora metropolerna..
Om inte annat så ger det kanske några kollegor i från forna östblocket tillfälligt arbete..alltid något!
Helt galet börjar bli synonymt med dig Cabincrew.
Det trista är att du lägger en massa tid och energi på att prata skit om ALLT som har med Ryanair att göra.
Du vet lika väl som alla andra att det kommer fler flygplan och nya linjer till Skavsta. Trots detta försöker du med alla medel att få det till något negativt. Och orsaken till detta kan inte vara annat än att du själv känner dig hotad av utvecklingen.
Let us all rejoice in the day of salvation!
Är det vad du vill? Eller har jag förstått dig helt galet?
Cabincrew.
Var det det bästa du kunde komma med?
I september står det 6 plan på Skavsta.
Och det finns ingenting du kan göra åt det.
Gläd dig med svenska folket och släpp bitterheten!
“NicklasZ:
I höst kommer två splitternya B737-800 att stationeras på Skavsta”
På Ryanairspråk kan detta mycket väl betyda att två gamla tas bort.
“Micke75” Du låter lika entusiastisk som någon kommunpolitiker i en bonnhåla som tror sig vara jordens medelpunkt p g a något kanskeprojekt. Ja, Polens ekonomi växer. Eftersom man på kort tid gott från minifiat och oxkärror till att handla på Lidl kanske det inte är så konstigt? Polens största exportvara har varit sin egen befolkning. Många vill åka hem på semester och Polen får därmed en stor turisminströmmning. Jag kan dock inte se någon som helst dragningskraft i hamn och industristaden Gdansk. Det kryllar av betydligt trevligare städer runt Östersjön och även i Polen.
Dylan: Gdansk kan mycket väl komma tillbaka. Förra sommaren hade Ryanair väldigt fina beläggningssiffror så det är konstigt att man lägger ner precis innan sommaren när folk reser som mest. Anledningen är troligtvis att man haft ner mot 40% beläggning under vintern.
En annan konstig sak är att man beslutade lägga ner linjen exakt samma dag som Polen fick fotbolls-em 2012. Detta var en nyhet som fick den redan överhettade polska ekonomin att explodera ytterligare. Byggaktierna gick upp 25% samma dag. Beslut att bygga många nya motorvägar (bland annat från gdansk) har fattats efter em-beslutet, vilket oxå ökar upptagningsområdet för flygen. En stor arena byggs i Gdansk och där kommer flera em-matcher spelas. Beslut har fattats att bygga ut flygplatsen och en flygplats till för lågprisflyget kommer öppnas i centrala gdynia (2 mil norr om den nuvarande flygplatsen).
Så om inte Ryanair snabbar sig tillbaka kommer Wizzair säkert utöka trafiken och det skulle inte förvåna mig om norewgian börjar flyga till gdansk snart (dom flyger redan från Oslo).
Att många svenska företag finns i gdansk området och det faktum att t.ex. nästan alla nya vägar i gdansk området byggs av Skanska måste innebära att det även finns stort behov av affärsesande på linjen.
CabinCrew: Om du inte vet vad du pratar om är det bättre du håller tyst.
“Gdansk och Launas har förmodligen mest bestått av inkommande trafik (efter ingen av dessa destinationer har någon som helst turistprofil).”
Polen är top 10 på jorden bland världens största turistländer med över 50 miljoner turister varje år (6 gånger sveriges befolkning).
Inkommande trafik är den ovanligaste på linjen, utan turister till gdansk är den största gruppen. Samma flyglinje flygs även av Wizzair och efter 14 månaders hård kamp så ger jätten Ryanair upp mot uppstickaren Wizzair. Ganska skönt att en uppstickare från Öst kan vinna mot Ryanair.
Vissa linjer betraktar jag som rena sommar linjer exempelvis Rimmini och Sardinien, på hösten kommer fler storstadslinjer som Bryssel. Jag tycker det här är naturligt sätt att anpassa sig efter årstidsvariationerna.
Cabincrew!
I höst kommer två splitternya B737-800 att stationeras på Skavsta, detta har redan annonserats av Ryanair. Med dessa nya flygplan kommer en rad nya linjer. GLÄD DIG åt att Skavstas expansion fortsätter så att svenska folket till billig penning kan få en väl unnad semester istället för att rånas av andra bolag.
Att Ryanair sen har tagit bort glamouren för dig är bara att acceptera. Gamla svunna tider är förbi!
Menar du att Ryanair troligtvis kommer att lägga ned de nya destinationerna till hösten?
I så fall tycker jag att det är ändå värre. Finns det någon logik i detta?
Vad skall man ersätta dom med? Ändå tunnare linjer som kanske ger 1 gång per vecka?
CabinCrew Du skrev rubriken “RYANAIR LÄGGER NED!” den 18/4 på 8 dagar visar det sig att Ryanair har lika många avgångar som förut. Det är det jag menar att Rubriken inte håller. Jag tror att Kaunas och Gdansk kommer att förbli nedlagda, däremot tror jag att Bryssel Charleroi kan komma tillbaka till hösten. Flera av de nya målen kan man väl betrakta som sommardestinationer, så det lär nog bli vissa andra destinationer till hösten.
Kan du förklara exakt vad det är som inte håller?
I så fall, vad är din version om vad man gör med Kaunas, Bryssel Charleroi och Gdansk?
CabinCrew Det där svaret var ganska dåligt, det skulle vara bättre med rubriksättningar som håller. Du verkar ju inte gilla Ryanair men det är ju din ensak. Jag gissar att Ryanair kommer att få fler pax på det här med de nya linjerna.
Det är en “nidrubrik” på Ryanairs egen presshoreri med förvridna versioner om “satsningar” när man i själva verker inte gör ett dugg eller t o m lägger ned.
Rubriken låter som typisk journalistik… totalt förvriden endast för att locka till sig läsare! Inget ovanligt med det. Det förekommer ju dagligen i våra dagstidningar!
Dylan: “Men CabinCrew din överskrift på den här tråden var ju “Ryanair lägger ned!”, nu stämmer ju inte det heller.”
Hur tycker Dylan att det skall formuleras?
Kanske: “Ryanairs avgångar från NYO till Kaunas, Bryssel Charleroi och Gdansk spårlöst försvunna!!!”
Kanske något för TV3:s efterlyst?
Hej!
Min matematik ger vid handen att det blev en minskning vid det tillfället CabinCrew startade denna tråd.
Att sen Ryan kommit med nyheten att man börjar beflyga Nyköping-Bremen efter det att CabinCrew skrev detta, visst det är ju bra… Men rubriken att dom gjorde en satsning var missvisande vid det tillfället. Det borde även NotSAS kunna erkänna!
Mvh
/NotRyan
Men CabinCrew din överskrift på den här tråden var ju “Ryanair lägger ned!”, nu stämmer ju inte det heller.